Giriş Tarihi: 22.04.2015 14:46 Son Güncelleme: 22.04.2015 14:47

Yatırım hamlesinin meyvelerini topluyor

Sabancı’nın dümene geçmesiyle birlikte 5 yıl sonra ilk defa kâra geçen CarrefourSA, cirosunu yüzde 20 artırarak 3.1 milyar liraya çıkardı. Bu yıl satışlarını 4 milyar liraya ulaştırmayı hedefleyen şirket, 200 yeni market açıp 2 bin 500 kişiye istihdam sağlayacak. Mehmet Nane, “Yatırımlarımızın meyvesini topluyoruz” dedi

Türkiye'nin gıda perakendeciliğindeki önemli markalarından CarrefourSA, son dönemde hızlı büyüme atağıyla dikkat çekiyor. Perakendenin ekonominin nabzını ölçmenin yanı sıra üretim çarklarını da hareketlendirdiğini söyleyen CarrefourSA Genel Müdürü Mehmet Nane, sektörün öneminin her geçen gün artmaya devam edeceğini belirtti. Türkiye'de 1980'li yıllarda tüketicilerin sadece sokaktaki bakkal, manav ve kasaptan günlük ihtiyaçlarını karşıladığını, bugün ise hipermarketler sayesinde bir evin tüm eksiklerinin alındığını belirten Nane, "Şu anki seviyeye gelmemizde serbest pazar ekonomisinin önemi yadsınamaz. Sektörümüz bugün için vatandaşın moral halinin ölçülebildiği yegâne alan. Eğer ekonomik haberler iyiyse müşteri alışveriş yapıyor. Haberler kötüyse içine kapanıyor ve alışverişi bırakıyor" diye konuştu. Perakende sektörünün Türkiye'de gelişim ve fırsatların doğru değerlendirilmesiyle ekonomik büyümeyi de beraberinde getireceğine değinen Nane, "Sektör bu ekonomik tablo içinde çok önemli bir konuma sahip. Perakende son 5 yıldır, ülke ekonomisinin 2 katı büyüme gösteriyor" dedi.
MÜŞTERİ MUTLULUĞU
Önümüzdeki süreçle ilgili olarak sektörün güçlü ve zayıf yanlarına değinen Nane, şöyle devam etti: "Faaliyet gösterdiğimiz organize gıda perakendesinin önümüzdeki yıl hız kesmeden büyüyeceğini öngörüyoruz. Perakendeciler, üreticiler ve tedarikçiler olarak müşterilerimize değer sunmak adına bir bütün içerisinde çalışıyoruz. Yani müşteri memnuniyeti hepimiz için öncelikli. 2015 yılında da müşteri mutluluğunu sağlamak ve hizmet kalitesinde fark yaratmak için teknoloji kullanımı ve müşterilere yönelik teknolojik uygulamalar ile bütünsel kanal yönetimini (omni-channel retailing) konuşacağız." CarrefourSA'nın Türkiye'de 20 yılı geride bıraktığını belirten Nane, şirketin geçtiğimiz yıllardaki en büyük sıçramasını şöyle açıkladı: "Dönüp geçmişe baktığımız zaman en büyük sıçramayı Ağustos 2013'te yönetimin Sabancı Holding'e geçmesiyle yaşadık. CarrefourSA olarak geçtiğimiz yılın "Değişimin Yılı" olacağını dile getirmiştik. Bu çerçevede de daha sıcak ve samimi, daha yalın, hızlı ve daha modern bir marka olmak adına büyüme ve kârlılığı odağımıza aldık. Ana iş hedefimiz gıdadan şaşmadan hedeflerimiz doğrultusunda market konseptimizden, IT alt yapımıza, tedarik sürecimizden insan kaynaklarına kadar yatırım hamlesi başlattık."
YENİ KONSEPT YARATTI
Mehmet Nane, CarrefourSA'nın son 5 yıldır aynı ciroları yaptığını, ancak bu yıl durumun değiştini söyledi. Sabancı'nın dümene geçmesiyle birlikte 5 yıl sonra ilk defa kâra geçen CarrefourSA, cirosunu da yüzde 20 artırarak 3.1 milyar liraya çıkardı. Bu yıl ciroyu 4 milyar liraya yükseltmeyi hedefleyen şirket, 200 yeni market açıp 2 bin 500 kişiye istihdam sağlayacak. Yatırım hamlelerinin bugün meyvesini toplamaya başladıklarını ifade eden Nane, şöyle konuştu: "2014 yılında 165 milyon TL yatırımla 127 yeni market açılışı gerçekleştirdik ve market konseptimizden, IT alt yapımıza, tedarik sürecimizden insan kaynaklarına kadar yatırım yaparak hedeflerimize ulaştık. Tüketicinin beklentisine göre yeni konseptler yarattık."
SABAH'I KUTLUYORUZ
Sabah'ın 30'uncu yaşıyla ilgili değerlendirmede bulunan Mehmet Nane, şunları söyledi: "Türkiye'nin En İyi Gazetesi" sloganıyla 30 yıldan bu yana yayım hayatını sürdüren Sabah gazetesi, Türk basınının en güçlü markaları arasında yerini aldı. CarrefourSA ailesi olarak Sabah gazetesinin 30. kuruluş yıldönümünü kutluyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.