Çarşamba 22.04.2015 00:00

Yedek parça ticaretinden holdinge

Yıllar önce yedekparça ticareti yapan Bayraktar Grubu, bugün otomotivde 6 markanın distribütörü. Grup, İzmir’de iki fabrikasıyla da otomotive parça üretiyor.

Temelleri 1958 yılında Kayseri'de otomotiv yedek parça ticaretiyle atılan Bayraktar Grubu, bugün İzmir'de fren, dingil ve kovan üreten iki fabrika, 6 farklı uluslararası markanın Türkiye temsilciliği ve İstanbul, Ankara, Bursa ve İzmir'de 5 perakende merkezi ile büyük ölçekli bir sanayi ve ticaret holdingine dönüştü.
Bayraktar Grubu Kurumsal İletişim Müdürü Selin Şahiniz, grubun kısa tarihçesini ve gelecek hedeflerini anlattı: Otomotiv sektöründeki distribütörlük ağımıza ilk olarak 1983 yılında Yokohama lastiklerinin Türkiye distribütörlüğünü alarak başladık. Ardından 1995 yılında otomobil tarihinde çığır açan devrimlere ve büyük buluşlara imza atan dünya devi Fransız PSA Grubu bünyesindeki Citroen'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendik. Aynı yıl Fuji Heavy Industries'le anlaşma yaparak portföyümüze Subaru otomobillerini ekledik. 2009 yılı Ağustos'unda dünyanın en prestijli markaları arasında gösterilen Japon Infiniti'yi portföyümüze kattık. Son olarak, 2014 yılında ABD'li Cal>Tex'in ResistAll markası Bayraktar Otomotiv distribütörlüğünde Türkiye'de hizmet vermeye başladı.
Türkiye genelinde güçlü satış ve servis ağımızın yanı sıra; İstanbul'da İstinye ve Çekmeköy ile İzmir'deki Bayraktar Otomotiv şubelerimizde portföyümüzdeki markaları müşterilerimizle buluşturuyoruz.
Grubumuzun büyüme stratejisi doğrultusunda kendine ait ilk perakende noktası olan İzmir Subaru Şubesi'ni 2008 yılında açtık. 2009 Eylül ayında ise; Bayraktar Otomotiv İstinye şubemiz 2000 metrekarelik servis, 1.300 metrekarelik tanıtım alanı ile hizmet vermeye başladı. 2011 yılında ise İstanbul'a Bayraktar Otomotiv Çekmeköy şubesini ekledik. Aynı dönemde Bayraktar Otomotiv Ankara şubesi ile Ankaralılara hizmet vermeye başladık.
2015 yılı grubumuz için ayrı bir öneme sahip. Citroen markasının Türkiye yolculuğunda Bayraktar Grubu ile birlikte yol almaya karar vermesinin üzerinden tam 20 yıl geçti. Citroen'in 96 yıllık marka yolculuğunun 20 yılını Türkiye'de grubumuzla işbirliği içerisinde geçirmiş olmasından dolayı büyük bir gurur duyuyoruz. Yine 20 yıl önce Türkiye'nin niş otomobil markası olarak tanımlanan Subaru da ailemize katıldı. Bu iki güçlü markamızı daha nice yıllara otomobilseverlerle buluşturmayı temenni ediyoruz".

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.