Turizmde 'kur' fırsatçılığı
Kur fırsatçıları turizmde de sahneye çıktı. Dolar artışı bahanesiyle fiyatların yükseltildiğini söyleyen TÜROFED Başkanı Ayık, "Maliyetlerimiz % 50 arttı" dedi
İÇ PAZAR BEREKETİ
Tur operatörleri de kurun hareketli seyrinden etkilendi. Doların yükselen bir seyir izlemesi nedeniyle yurtdışı çıkışları (outgoing) olumsuz etkilediğini aktaran sektör oyuncuları, iç pazarda artış olduğunu vurguladı. Anı Tur Yönetim Kurulu Başkanı Veli Çilsal, out-going turlarda geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 10 düşüş yaşadıklarını söyledi. Çilsal, "Kurdan etkilenen kesim iç pazara yöneliyor. Ege-Akdeniz satışlarımız yüzde 20 arttı" dedi. Jolly Tur Genel Müdürü Figen Erkan ise hazırladıkları özel paketler ve uygun fiyatlar sayesinde kurlardan çok fazla etkilenmediklerini aktardı.
ZARARI MÜŞTERİYE YANSITMADIK
Yüzde 65'lik operasyonları yurtdışı turlar olan Pronto Tour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, satışlarını euroyla yaptıkları için dolar artışı nedeniyle düşüş yaşanmadığını söyledi. Otel ve uçak biletlerini dolarla aldıklarını belirten Onaran, "Bu nedenle zararımız var ancak bunu müşteriye yansıtmadık. Hatta fiyatlarımız geçen yıla oranla yüzde 7 daha düşük. Bu da satışlarımızı yüzde 50 artırdı" şeklinde konuştu.
EN SON HABERLER
- 1 Bakan Şimşek'ten enflasyon mesajı! O tarihi işaret etti: Tek haneye düşecek
- 2 Ankara'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 3 Uzmanlar kredi notu artışını değerlendirdi
- 4 Bakan Kacır: Askeri insansız hava aracı üretiminde dünya lideriyiz
- 5 Bakan Uraloğlu rakamlarla açıkladı! Avrasya Tüneli'nden rekor geçiş: Günlük...
- 6 SON DAKİKA: Bakan Mehmet Şimşek: Ekonomiye güveni en üst seviyeye taşıyacağız! Not artışları devam edecek
- 7 EMEKLİ PROMOSYON SON DAKİKA: Mayıs ayarı! Banka promosyonu 20.000 TL'ye dayandı
- 8 İşte Türk balıkçılarının 12 yeni hedef ülkesi!
- 9 "Orman Benim" kampanyasında 313 ton atık toplandı
- 10 Çiftçilik yapan vatandaş şok yaşadı! 40 yıl sonra tarlasından hazine çıktı: Yüzbinlerce yıllık...