Faturada tüketicileri sevindirecek yeni dönem başlıyor
Elektrik, su, doğalgaz, telefon, internet gibi birçok mal veya hizmete ilişkin abonelik sözleşmelerinde tüketici lehine yeni dönem başladı. Artık hizmet bedeli alınmayacak ve tüketici istediğinde sözleşmesini feshedebilecek.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığının, bugün itibarıyla yürürlüğe giren " Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği", tüketiciler açısından zaruri ihtiyaç haline gelen birçok mal veya hizmete ilişkinabonelik sözleşmelerinde tüketicilerin ekonomik çıkarlarının korunmasını amaçlıyor.
Yeni düzenleme ile ön ödemeli hizmetler hariç olmak üzere hizmete ilişkin ücretlendirme işlemi hizmetin tüketiciye fiilen sunulmasıyla başlatılabilecek. Bu şekilde tüketiciye sunulmamış hiçbir hizmetin bedeli talep edilemeyecek.
TÜKETİCİNİN ONAYI OLMADAN SÖZLEŞME UZATIMI YOK
Satıcı veya sağlayıcı tarafından uygulanacak faturalandırma dönemleri sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça 1 ay olacak. Faturanın zamanında ödenmemesi durumunda uygulanacak gecikme zammı oranına da 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun'un ilgili maddesine göre belirlenen zam oranını aşmamak kaydıyla üst sınır getirilecek.
SÖZLEŞMELER ANLAŞILABİLİR DİLDE, AÇIK VE OKUNABİLİR OLACAK
Abonelik sözleşmeleri en az 12 punto büyüklüğünde, anlaşılabilir dilde, açık, sade ve okunabilir şekilde düzenlenecek.Sözleşmedeki eksiklik, sözleşmeyi düzenleyen tarafından tüketiciden ilave bir ödemede bulunmasını istemeksizin derhal giderilecek. Aksi takdirde, tüketici herhangi bir ödemede bulunmaksızın sözleşmeyi feshedebilecek.
Taahhüt süresince sözleşme ve taahhütname koşullarında tüketici aleyhine değişiklik yapılamayacak.
SÜRESİNDEN ÖNCE ABONELİĞİN FESHEDİLMESİ
BİR YIL İÇİNDE ÖDEME TUTARINA İTİRAZ EDİLEBİLECEK
Düzenleme ile tüketiciler abonelik süresince ödeme bildiriminin ayrıntılarına ücret ödemeksizin erişebilecek. Ödeme bildiriminin tüketiciye son ödeme tarihinden en az 7 gün önce gönderilecek, ödeme bildiriminin gönderilmesine ilişkin masraflar ise tüketiciden talep edilemeyecek.Tüketiciler ödeme bildiriminde yer alan tutarın hatalı olduğu gerekçesiyle bildirimin düzenlendiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde ödeme bildirimine itiraz edebilecek.
TÜKETİCİ İSTEDİĞİ ZAMAN SÖZLEŞMEYİ FESHEDEBİLECEK
Öte yandan, tüketiciler istediği zaman abonelik sözleşmesini feshetme hakkına sahip olacak. Aboneliğe son verme isteği süresi içinde yerine getirilmezse, abonelikten faydalanılmış olsa dahi tüketiciden herhangi bir bedel talep edilemeyecek ve sözleşmenin feshi, sözleşmenin kurulmasından daha ağır şartlara bağlanamayacak.EN SON HABERLER
- 1 SDN Summit 2024 İstanbul'da gerçekleştirildi
- 2 İstanbul'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 4 Bakan Kacır: KOSGEB şehir şehir gezecek ve girişimci seçmelerine başlayacak
- 5 SMMM'de takvim belli oldu! Resmi Gazete yayımlandı!
- 6 SON DAKİKA: Bakan Işıkhan'dan asgari ücret açıklaması
- 7 Bakan Uraloğlu'dan Sivas-İstanbul YHT seferleri açıklaması
- 8 Bakan Şimşek: KDV artışı yapılmadı! Gıdada istismara geçit verilmeyecek
- 9 TESK Başkanı'ndan düğün sezonu açıklaması: 500 milyar TL'lik katkı...
- 10 Bakan Yumaklı: Etlik Veteriner Enstitüsü'nde yıllık 700 bin test ve analiz yapılıyor