Cuma 24.04.2015 00:00
Son Güncelleme: Cuma 24.04.2015 11:00

Konut satışları patladı!

Türkiye genelinde toplam konut satışları yüzde 32.4 artarken, kredi konut satışlarında yüzde 85.2 artışla patlama yaşandı.

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) verilerine göre, Türkiye genelinde konut satışları Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 32.4 artarak 116 bine yükseldi.
TÜİK verilerine göre, aynı dönemde "ipotekli" olarak tanımlanan kredili konut satışları da yüzde 85.2 artışla, 45 bin 315 adete fırladı. Toplam konut satışları içinde ipotekli satışın payı yüzde 39.1 düzeyine yükseldi.
İpotekli konut satışları Şubat ayında da, yıllık bazda yüzde 53.6 artışla 36 bin 952 adete yükselmiş ve toplam konut satışları içinde payı yüzde 38.9'a çıkmıştı.
Türkiye genelinde, kredili olmayan ve "diğer" diye nitelendirilen konut satışları da yıllık bazda yüzde 12 artarak 70 bin 715'e yükseldi.
Türkiye genelinde ilk defa satılan konut sayısı bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 22.6 artarak 51 bin 487 adete çıktı ve toplam konut satışları içinde ilk satışın payı yüzde 44.4 oldu.
Buna karşılık, ikinci el konut satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 41.4 artış göstererek 64 bin 543 adete yükseldi.
Yabancılara Mart ayında satılan 1,610 konutun 548 adeti İstanbul'da satıldı. İstanbul ilini sırasıyla 451 konut satışı ile Antalya, 119 konut satışı ile Yalova, 103 konut satışı ile Bursa, 72 konut satışı ile Aydın ve 65 konut satışı ile Sakarya izledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.