Pazar 26.04.2015

100 ülkeye THY ile taze balık ihracatı

Üç tarafı denizlerle çevrili Türkiye, deniz ürünleri sektöründe kabuğunu kırmaya başladı. Son dönemde özel şirketlerin yatırım radarına giren sektör, hızlı büyümesiyle göz dolduruyor. En büyük başarılardan biri de ihracatta gerçekleşti. Deniz ürünleri ihracatı Türkiye ortalamasından üç kat hızlı artış göstererek 693 milyon dolar sınırına dayandı. 2015 hedefi ise 800 milyon dolar olarak belirlendi. Hızlı büyümede Türk şirketlerinin gizli silahı ise dünyanın en fazla şehrine uçuş gerçekleştiren Türk Hava Yolları oldu. Türkiye'deki balık çiftliklerinde yetiştirilen taze balıklar ABD'den Japonya'ya İngiltere'den Güney Afrika'ya kadar 100'den fazla şehre uçakla gönderildi.
3 BALIKTAN 1'İ TÜRKİYE'DEN
Türk şirketleri aynı zamanda Avrupa pazarını komşunun elinden aldı. Avrupa'da tüketilen her levrek ve çipuranın üçte biri artık Türkiye'den gidiyor. Bu başarı yurtdışındaki fuarlara yansıdı. Yakın zaman öncesine kadar tek bir Türk firmanın dahi katılmadığı Brüksel'deki Seafood Expo Global Fuarı'na bu yıl milli katılım organize edildi. 13 Türk firması dünya deniz ürünlerinin kalbi olarak nitelendirilen organizasyonda boy gösterdi. İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamüller İhracatçıları Birliği Başkanı Tuncay Sagun, Türkiye'nin 2023 hedeflerine ulaşan ilk sektörlerinden biri olduklarını söyledi. THY'nin de kendileri için büyük bir sıçrama imkânı sağladığını belirten Sagun, "İstanbul'dan dünyanın en ücra köşesine bile en geç 24 saat içinde taze balık gönderiyoruz. THY sayesinde ihracatımız ciddi oranda arttı" dedi. Sagun sektöre ilişkin şu bilgileri verdi: "Yıllık üretimimiz, denizlerimizde 500 bin ton. 200 bin ton da üretim balığımız var. Toplamda 700 bin ton balık üretiyoruz. Bu yılki ihracat hedefimiz 800 milyon dolar. Çipura ve levrekte Avrupa'da lideriz. Rusya'da da pazar payımızı artıracağız."
BİN TONLUK ZİYAFET
Fuar için Brüksel'in en işlek metro durakları ve fuar alanına, Türkiye'nin milli katılımını vurgulayan ilanlar verildi. Ayrıca Türkiye pavilyonunda kurulan mutfakta fuar boyunca 5 bin ton porsiyon Türk balığı pişirilerek ziyaretçilere sunuldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.