Salı 28.04.2015
Son Güncelleme: Salı 28.04.2015

Türkiye'ye 5 yılda 5 kat yatırım yapacak

Merck'ün CMO'su Atilla Cansun, Türkiye pazarında istikrarın değişmeyeceğini özellikle reçetesiz ilaç alanında 5 yılda 5 kat yatırım yapacaklarını söyledi

Dünyada hızla payını yükselten reçetesiz ilaç pazarı bu alanda büyümek isteyen şirketleri de nüfusun ve harcama oranlarının yüksek olduğu Türkiye'ye çekiyor. Bu şirketlerden birisi de Merck. OTC de denen ve tüketicilerin eczanelerden, süpermarketlerden veya diğer perakende mağazalardan ya da internet üzerinden reçetesiz alabildikleri ürünler konusunda Türkiye'ye 5 yılda 5 kat yatırım yapacaklarını dile getiren Merck CMO'su Atilla Cansun, "5 yılda yüzde 30 pazar payı ve 20 milyon euro ciro hedefliyoruz" dedi. Türkiye'nin önemli 10 ülkeden biri olarak görüldüğünü söyleyen Cansun, pazar paylarının büyümesi ile birlikte Merck'ün Avusturya, Endonezya ve Brezilya'dan sonra önümüzdeki dönemde Türkiye'de de bir üretim üssü kurabileceğini ifade etti.
PAZAR 2 MİLYAR DOLARA ULAŞTI

Türkiye'de 'Reçetesiz Satılabilen İlaçlar' pazarının büyüklüğü yaklaşık 2 milyar dolar yani reçeteli ilaç pazarının neredeyse dörtte biri. Cansun "Biz seçim sonrası Türkiye'nin siyasi ve ekonomik yapısında bir değişiklik beklemiyoruz. Türkiye'ye güvenimiz tam. İstikrar öngörüsüyle hareket ediyoruz" dedi.
10 KİŞİDEN SEKİZİ REÇETESİZ İLAÇ KULLANIYOR
Dünyada OTC pazarının 2015'te 92 milyar doları geçmesi bekleniyor. Bu rakamın 5 yıl içinde yüzde 50 artacağı öngörülüyor. Consumer Healthcare Products Association'ın yedi Avrupa ülkesinde yaptığı araştırmaya göre reçetesiz ilaç kullanımı yılda 11.5 milyar eurodan fazla tasarruf sağlayabiliyor. Araştırmalar yetişkinlerin yüzde 81'inin ufak rahatsızlıklar karşısında ilk olarak reçetesiz ilaçları kullandıklarını gösteriyor. Balık yağları, prebiyotik multivitaminler, kadın sağlığı için destekleyici gibi ürünlere eğilim de gün geçtikçe artıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.