354 Çalışanını kendi işinin sahibi yaptı
Yaklaşık 12 bin kişiyi istihdam eden Aras Kargo'nun 605 acentesinin 354'ü eski personeli. Bu kişiler arasında kuryelikten, acente alarak, kendi işinin sahibi olanlar da var. Şirketin 132 acentesi ise kadın girişimcilerin
ESKİ ÇALIŞANLARA TEŞVİK
Aras Kargo'nun eski çalışanlarının acentelik alması şirket için de artı değer yaratıyor. Yoğun emek ve çok fazla detay içeren kargoculukta, personelden gelen kişilerin, sektörü tanıyor ve işleyişi biliyor olmaları dışarıdan acente alanlara göre, daha hızlı bir şekilde işlerini geliştirmelerine olanak sağlıyor. Ayrıca, şirket içerisinden gelmelerinin sağladığı kuruma ve işlerine bağlılıkları sebebiyle de başarıları çok daha sürdürülebilir oluyor. Şu an için mevcut acenteleşme oranı % 77 olan şirketin hedefi bunu yüzde 85'ler seviyesine çıkarmak. Şubelerin acenteleştirilme sürecinde çalışanlarına öncelik tanıyan Aras Kargo'nun şu anda devam eden acentelerinden yüzde 59'u de kendi eski personeli. Onları teşvik etmek için ayrıca eski çalışanlarına özel indirimler de sunan Aras Kargo, özellikle bölge yönetimi ile operasyon, satış, insan kaynakları gibi çeşitli konularda da destek vererek, işlerini sorunsuz bir şekilde başlatmaları ve geliştirmelerine de olanak sağlıyor. Ayrıca, devam eden acentelerinin girişimcilik yönlerini geliştirilmesi amacıyla Aras Akademi bünyesinde kurulan "Girişimcilik Okulu" vasıtasıyla da, liderlik, satış, finans yönetimi ve kişisel imaj gibi konularda eğitimler veriyor. Aras Kargo, kadınları da kendi işyerlerinin sahibi olması konusunda teşvik ediyor. Toplam acentelerin 132'sini kadınlar oluşturuyor.
LOJİSTİK TÜRKİYE'NİN BÜYÜYEN SEKTÖRÜ
Türkiye'nin ulusal ve uluslararası anlamda bir lojistik merkez haline dönüşme süreci devam ediyor. Türkiye'de sadece 25-30 yıl gibi kısa bir geçmişe sahip olsa da kargo sektörü, bugün sağladığı yaklaşık 100 bin kişilik istihdamla Türkiye ekonomisinin önemli sektörlerinden biri. Türkiye, avantajlı coğrafi konumunun yanı sıra büyüyen ekonomisi ve artan dış ticaret hacmiyle kargo ve lojistik sektörü için ciddi bir potansiyele sahip.
BAŞARI HİKAYELERİ
BANU AYKAŞ - NİSPETİYE ACENTESİ
2003 yılında İstanbul Bölge Müdürlüğü'ne bağlı Yenikapı şubesinde temsilci olarak Aras Kargo'da işe başlayan Banu Aykaş, Eminönü ve Yeşildirek şubelerinde temsilci olarak çalıştıktan sonra 2004 yılında Genel Müdürlük Müşteri Hizmetleri Yöneticiliğine terfi etti. 2005 yılında Operasyon Müdürlüğü departmanına Operasyon yöneticisi olarak geçiş yapan Aykaş, 2011 yılında hedeflemiş olduğu Satış Yöneticiliği görevini üstlendi. 2003-2013 yılları arasında kariyer çizgisini radikal bir karar ile kendi işinin patronu olma yolunda çizdi ve Aras Kargo'nun Nispetiye acentesi oldu.
SÜHEYLA BAYKA - SİLVAN ACENTESİ
Evdeki 10 kardeşin en büyüğü olan Süheyla Bayka, liseyi bitirip çalışması gerekliliğinin bilincindeydi. Ancak Silvan'da o zamanlar hiçbir işyerinde kadın çalışmıyordu. Aras Kargo Silvan şubesine başvuru yapan Süheyla, Diyarbakır Ofis şubesindeki eğitimin ardından Silvan şubede çalışmaya başladı. İlk yılında Silvan şubesi kapanınca ailesinden uzakta, Diyarbakır merkezde çalışmaya devam etti. 2003 yılında acente verilmeye başlanınca müracaat etti ve acente oldu. Silvan Acente'sinin ardından 2008 yılında Bitlis acentesinin de sahibi oldu.
MEHMET GÖK - URARTU ACENTE
Mehmet Gök 1988-1989 yılları arasında Çukurca'nın bir köyünde vekil öğretmenlik yaptıktan sonra büfe işletmeye başladı. Daha sonra Van'a taşındı. Yüzüncü yıl şubenin camındaki eleman ilanın üzerine başvuru yaparak, işe alındı. Başarılı çalışmaları sonucunda şube müdürü olarak atandı. Daha sonraki dönemde Urartu şubeye yönetici olarak atanan Mehmet Gök, 2009 yılında bu şubeyi acente olarak aldı. Mehmet Gök, 2013 ve 2014 yıllarında şubenin genel performansı dolayısıyla şube karnesinde dereceye girmeye hak kazandı.
MURAT YANIK - SAFİR ACENTESİ
Sıfırdan var olan bir hayat. Kuryelikten patronluğuna giden bir süreç. İstek ve kararlılığın sonucunda kendi işinin patronu olmak. 2002'de askerden gelmiş ve iş ararken, Aras Kargo İmes şubesindeki eleman aranıyor yazısı üzerine yaptığı başvuru sonucunda Yedpa şubesinde işe başladı. Yedpa şubeye başladığında aylık ciro 2.000 TL iken müşterilere kargonun çok pahalı olmadığını ve anlaşma yapıldığında indirim olacağını anlatarak ciroyu beş ay içinde 95 bin TL'ye çıkardı. Safir şubeyi alarak, iki ay içerisinde ciroyu 2.5 kat, beşinci ayın sonunda ise 5 kat artırdı.
EN SON HABERLER
- 1 Son dakika: Başkan Erdoğan Togg'un yeni modeli T10F'i inceledi
- 2 Türk Hava Yolları, Taş Tepeler Projesi’nin ana sponsoru oldu
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu / İlan
- 4 TÖDEB "finansal teknolojilerde küresel işbirlikleri" için Dubai'de
- 5 Et fiyatlarını düşürecek hamle
- 6 Yurtdışından 2. telefon getirilemeyecek
- 7 Bir numaralı önceliğimiz fiyat istikrarı
- 8 Türkiye İtalya ile ticareti katladı
- 9 Türk Telekom’dan 500 milyon $’lık ihraç
- 10 Son dakika: Başkan Erdoğan Togg'un yeni modeli T10F'i inceledi