Perşembe 30.04.2015

Esnafın gündeminde dijitalleşme var

Esnaf ve KOBİ'ler, dijitalde var olmanın ve online rekabetin önemini kavradı.Türkiye'nin dört bir yanındaki firmalar, artan bir şekilde teknoloji arayışına yöneldi Hedef katma değerli ticaret

Yellow Pages Türkiye bugün yellowpages. com.tr üzerinde 670 kategoride 850 binden fazla işyeri datası yayınlıyor. Yayınlanan işyeri datalarının arama motorlarındaki performanslarını desteklemek amacıyla sosyal medya ve dijital harita platformlarının kriterlerine göre de güncellemeler önceliklendiriliyor. Özellikle esnaf ve KOBİ'lerin dijitalde var olmasının ve online rekabetin önemini kavramalarıyla birlikte, Türkiye'nin dört bir yanındaki firmalardan, 7/24 sürekli ve artan bir şekilde online rehbere eklenme ve güncelleme talepleri geliyor. Yellow Pages Türkiye'nin işyeri veri tabanında, 670 farklı kategori altında sınıflandırılmış firma datası bulunuyor. Bu datalar çok çeşitli amaçlarla kullanılabiliyor. Öncelikle tüketiciden B2B hizmet veren kurumsal müşterilere dek firma arayan tüm kullanıcıların işi kolaylaştırılıyor; kullanıcılar aradıkları işyerinin açık adres, adres tarifi, telefon numarası, haritası gibi tüm bilgilerine hızla ve doğru olarak ulaşabiliyor. Bu bilgiler Yellow Pages tarafından dünyadaki büyük data firmalarına da temin ediliyor. Böylece yurtdışından Türkiye ile iş yapmak isteyen firmalar da Türkiye'deki firmalara kolayca ulaşabiliyorlar. Benzer şekilde artık popülerliğin ötesinde günlük ihtiyaç haline gelen, hepimizin sıkça kullandığı çeşitli navigasyon uygulamalarında da bu datalar kullanılıyor. Navigasyon cihazları, daha doğrusu dijital haritaların girdiği tüm uygulamalar, data kullanma ihtiyacını kolayca şekillendirebiliyor. Bugün internetin en yoğun kullanım amaçlarından biri yerel arama yapmak. Kullanıcılar, yani KOBİ'ler açısından müşteriler, hızlı ve doğru bir şekilde bulundukları bölgedeki yerel işletmeleri bulmak, adres tarifi, çalışma saatleri, kabul edilen ödeme yöntemleri gibi bilgilere ulaşmak istiyorlar. Bu bilgiler, firmaların web sitelerinde sayfa sayfa koyduğu Hakkımızda, Misyonumuz, Tarihçemiz vb gibi bilgilerden çok farklı... Bu bilgilerin de cevap verdiği arama ihtiyaçları var kuşkusuz ancak yerel arama ve yerel SEO (arama motoru optimizasyonu) deyince, nokta atışı bilgileri kullanıcıya öncelikli ve hızlı göstermek hayati bir mesele oluyor firmalar için. Yerel arama dünyasında telefon numarası bilgisinin en tepede ve tıklandığında aranabilir olması, e-posta adresinin tıklandığında eposta programını açması gibi, temel ama şaşırtıcı ölçüde ihmal edilen detaylar var. Dijital firma rehberleri kullanıcılara hedefe yönelik firma bilgisini ulaştırabilmek için yerel arama ilkelerine en uygun şekilde hareket etmek zorunda. Rehberlerin doğru ve güncel bilgilerden oluşması arama motorlarının desteklediği bir özellik.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.