Giriş Tarihi: 1.5.2015

5G'ye öbür gün olacak gibi hazırız

Tarihinin en yüksek ilk çeyrek gelirine imza atan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, "4G ya da 5G fark etmez. Turkcell olarak 4G ihalesi yarın, 5G öbürg ün olacakmış gibi çalışıyoruz" dedi

Turkcell'in yeni genel müdürü Kaan Terzioğlu ilk kez basının karşısına çıktı. Şirketin ilk çeyrek sonuçlarını değerlendirmek üzere ekonomi müdürleriyle bir araya gelen Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, "4G ihalesi yarın, 5G öbür gün olacakmış gibi hazırlıklarımıza devam ediyoruz" dedi. 4G'nin bir an önce hayata geçmesini istediklerini belirten Terzioğlu şunları söyledi: "Biz bir hizmet şirketiyiz. 4G ya da 5G fark etmez, müşterilerimize hizmet etmeye hazırız. 4G, 5G'den önce mi gelmeli bu tartışmaya girmek istemiyorum. Zaman gelir 4G, 5G'den sonra da gelir. Turkcell olarak 4G'de de 5G'de de sorumluluk almaya hazırız. 4G-5G tartışması sağlıklı. Ümit ediyorum bir an önce muğlaklık ortadan kalkar."
FİBER DÖNÜŞÜM YASASI ŞART
Asıl sorunun fiber altyapı olduğunu belirten Terzioğlu, dijital dönüşümün sağlanmasının şart olduğunu vurguladı. Terzioğlu, "Bunun için yasa gerekli. Nasıl ki, kentsel dönüşümle ilgili çalışmalar başladı, yasal düzenlemeler yapıldı. Bugün 1 milyon konut yenileniyor. Bizim sektörümüzde de buna benzer bir dönüşüm başlatılması gerekiyor. Fiber altyapıyı geliştirmek için dönüşüm yasası çıkarılmalı" ifadelerini kullandı.
STRATEJİK OPSİYONLARI DEĞERLENDİRİRİZ
Turkcell'in net kârı ise uluslararası iştiraklerin bulunduğu ülkelerdeki para birimlerinin değer kaybından etkilenerek, geçen yıla göre yüzde 61 geriledi ve 141.6 milyon liraya indi. Terzioğlu, kârdaki gerilemenin Ukrayna ve Belarus'taki iştiraklerinde yerel para birimlerindeki değer kaybına bağlı oluşan kur farkı giderinden kaynaklandığını söyledi. Terzioğlu, Turkcell'in bu ülkelerden çıkıp çıkmayacağına yönelik soruya ise "Ukrayna Turkcell için çok önemli ve yatırım için çok uygun bir pazar. Her yönüyle oradaki stratejik opsiyonlarımızı değerlendiriyoruz. Bizim stratejimiz her girdiğimiz pazarda birinci veya ikinci olmak. Ya tam oluruz bir pazarda ya da hiç olmayız" yanıtını verdi.
HIZLI İNTERNET TURKCELL'E REKOR GETİRDİ
Turkcell tarihinin en yüksek ilk çeyrek gelirine imza attı. Şirketin konsolide bazda geliri yüzde 4.3 büyümeyle 3 milyar TL'yi buldu. Yüzde 10 ile çift haneli büyüme kaydeden Turkcell'in performansında yıllık bazda yüzde 46 artan data gelirlerinin katkısı etkili oldu. Tüm servislerinin toplamı da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29 arttı. Turkcell Türkiye, eve kadar fiberde 776 bin müşteriye ulaştı. Şirketin çeyrek bazda 313 bin artan faturalı mobil abone sayısı 15.5 milyona çıktı. Toplam mobil abone sayısı ise 34.3 milyon oldu. Terzioğlu, yıl sonu için öngörülen yüzde 6-9 ciro artışı, yüzde 31-32 EBITDA marjı beklentilerini koruduklarını belirtti.
HEDEF KÜRESEL ŞİRKET OLMAK
Kaan Terzioğlu, Turkcell'i küresel şirket haline getirmeyi hedeflediğini belirterek, "Turkcell'i yatırıma aç ve büyüme odaklı göreceksiniz" dedi. Bölgesel varlığı olan ve küresel ürünler yaratan bir şirket için organizasyon yapısını Turkcell Türkiye, Turkcell Uluslararası ve diğer iştirakler olarak üçe ayırdıklarını kaydetti. Terzioğlu, "Ücretsiz mesajlaşma uygulamamız BİP'i dünyaya ihraç etmek istiyoruz" diye konuştu.
KARANLIKTA DİYALOG'A TURKCELL DESTEĞİ
32 ülke ve 135 şehirde 8 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırlayan Karanlıkta Diyalog (Dialogue in the Dark) sergisinin Türkiye'deki internet altyapısı ve tüm genişbant ihtiyacına Turkcell Superonline desteği geldi. İstanbul Social Enterprise tarafından Gayrettepe metro istasyonunda kurulan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile İstanbul Ulaşım ev sahipliğinde düzenlenen sergiye, Ekim 2015'ten itibaren Turkcell'in iş ortaklığıyla işitmeme deneyimini yaşatan 'Sessizlikte Diyalog', 2016'da ise yaşlılığın deneyimlendiği 'Zaman ile Diyalog' bölümü eklenecek. Böylece sergi Ekim 2015'ten itibaren 'Turkcell Diyalog Müzesi' adı altında devam edecek. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül, "Amacımız, farkındalığın bir adım önüne geçerek fayda yaratmak. Karanlıkta Diyalog bizim için büyük önem taşıyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.