Cumartesi 02.05.2015
Son Güncelleme: Cumartesi 02.05.2015

Esnafa 1 Mayıs darbesi

İşçi Bayramı 1 Mayıs'ta sokakları savaş alanına çevirenler, en büyük darbeyi esnafa vurdu. Göstericilerin dükkânlarını yakıp yıkmasından korkan esnaf, kepenk indirdi. Günlük ciro kaybı, milyonları buldu

İşçi Bayramı 1 Mayıs yine esnafın kabusu oldu. Eylemcilerin polisle çatışarak dükkânlarını yağmalamasından korkan esnaf, kepenk indirmek zorunda kaldı. İstanbul'da Taksim, Beşiktaş, Şişli'de birçok işyeri kapandı. Vatandaşlar da bu bölgelerdeki otel ve restoranlar ile AVM'lere gidemedi. Bunların üzerine bir de cuma gününü pazar günüyle birleştirip şehir dışına çıkanlar da eklenince sıkıntı katlandı.
ZARARDAN ŞİKÂYETÇİLER
Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken, "Güven ve huzur olduğunda bu özel günler bizim için kârlılığa dönüşüyor. Ama her yıl 1 Mayıs bizim ülkemizde olayların, çatışmaların çıktığı bir gün haline geldiği için sıkıntı. Olaylar çıkar diye işyerleri kapanıyor bazen de kapattırılıyor. Dolayısıyla esnaf zarar ediyor" diye konuştu. Demokrasiyle bağdaşmayan ve ülkeye de hiçbir faydası olmayan bu karışık ortamın hem maddi hem de manevi zararlara yol açtığını dile getiren Palandöken, "Normal zamanda bu tip özel günlerde esnafın iş yapma kapasitesi artar. Sucusu, köftecisi, bayrak satanı derken herkes kazanır. Ama bayram yeri çatışmaya çevrilince herkes kaybediyor" dedi.
OLAYLARIN BİTMESİNİ BEKLİYOR
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Aziz Torun ise, olayların çıktığı bölgelerdeki AVM'ler başta olmak üzere ülke genelindeki tüm alışveriş merkezlerinin 1 Mayıs'tan olumsuz etkilendiğini söyledi. Geçmişte 1 Mayıs'ta yaşanan olaylardan dolayı insanların dışarı çıkmadan önce gösterilerin bittiği haberini duymayı beklediğini vurgulayan Torun, "Dolayısıyla akşama kadar AVM girişleri zayıftı. 1 Mayıs'ta ancak akşamları AVM'lerde hareket oluyor. Dolayısıyla normal bir haftasonu olması gereken yüksek trafik ciddi oranda azalıyor. Bu da önemli bir ciro kaybı" diye konuştu.
MÜŞTERİ TRANSFERİ SIKINTISI YAŞIYORUZ
Turistik İşletmeciler, Otelciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır ise cuma gününü pazar günüyle birleştirenlerin yakın mesafelere seyahat ettiklerini söyledi. 1 Mayıs'ın kendileri için ciddi bir sıkıntı yarattığını dile getiren Bayındır, "Özellikle kalabalığın toplandığı ve her yıl olayların yaşandığı Taksim bölgesindeki otellerimizde yaklaşık 15 bin yatak mevcut. Dolayısıyla güvenlik güçleri, yürüyüşler, kapanan yollar derken bu oteller yolcu transferlerinde ciddi sıkıntı yaşıyorlar. Otelden havaalanına, havaalanından otele misafir transferi saatler sürüyor" diye konuştu. Bayındır, 1 Mayıs'taki bu sıkıntıların ileriye dönüş müşteri ziyaretlerini de negatif etkilediğini kaydetti.
1 GÜNLÜK CİRO KAYBI
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, 1 Mayıs'ta esnafın 1 günlük ciro kaybı yaşadığını kaydetti. Palandöken, "Piyasada seçim dolayısıyla bir durgunluk vardı. Ancak seçim sürecinde genellikle hizmet sektörü canlanır. İş yapılacak zamanlardır bu özel günler. Ancak resmi tatil olmasına rağmen esnaf zarar ediyor" diye konuştu.
SOKAKTA HAREKET AZALIYOR
Özel günlerin kendileri için avantaj olduğunu dile getiren AMPD Başkanı Aziz Torun, "23 Nisan işte böyle bir gün. İnsanlar kutlamalar sonrası AVM'leri ziyaret edip harcama yapıyorlar. Ancak 1 Mayıs bir kaos ortamına dönüştüğü için sokak hareketleri azalıyor. Bu da bizi negatif etkiliyor. Bir de bunun üzerine cuma ve pazarı birleştirip şehirden uzaklaşanlar da eklenince durum daha da negatif bir hal alıyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.