Pazartesi 04.05.2015
Son Güncelleme: Pazartesi 04.05.2015

İkinci çeyrekten itibaren canlanma olur

Türkiye ekonomisi yılın ilk çeyreğinde potansiyelinin altında bir performans sergilese de ekonomistler, yılın ikinci çeyreğinden itibaren iktisadi faaliyette canlanma görüleceğini, ekonominin sürdürülebilir ve yüksek bir büyüme patikasına doğru ilerleyeceğini kaydediyor. Mevsim normallerinin altında seyreden hava koşulları tarım sektöründe üretimin baskı altında kalmasına neden olurken, bazı sektörlerde güçlü bir toparlanma dikkati çekti.
KONUT VE OTODA CANLANMA VAR
Konut satışlarındaki toparlanma ve talebin artmasının yanı sıra otomotiv sektöründeki canlılık, zorluklara rağmen iktisadi faaliyette canlılığın devam ettiğini gösteriyor. Ekonomistler, ekonomik güven endeksinde marttaki sert düşüşün ardından nisanda görülen iyileşmenin iç talepte canlanmaya destek vereceğini ve bunun da büyümeye olumlu yansıyacağını dile getiriyor. Yatırımlarda da yılın ikinci yarısından itibaren bir ivmelenme görüleceğini kaydeden ekonomistler, açıklanan yapısal reformların uygulamaya geçirilmesinin büyüme potansiyelini önemli ölçüde artırabileceğini ifade ediyor.
Ziraat Yatırım Ekonomisti Bora Tamer Yılmaz, yılın ikinci çeyreğinde 2013'ün ilk çeyreğinde gözlemledikleri "U" dönüşünün başlayabileceğini ifade etti. Odeabank Başekonomisti İnanç Sözer ise yüzde 1.5 civarında ılımlı bir büyüme tahmin ettiklerini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.