Cuma 08.05.2015 00:00
Son Güncelleme: Cuma 08.05.2015 17:37

Bu yıl soğuk hava AVM'lere yaradı

Alışveriş merkezlerinde (AVM) cirolar yılın ilk çeyreğinde, kış dönemindeki soğuk havaların da etkisiyle, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18.4 yükseldi.


Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'ne göre; ciro endeksi Mart 2015'te bir önceki yıl aynı
döneme göre yüzde 13.6 yükselerek 179 puana ulaştı. Endeks, ilk çeyrek bazında da 2014 ilk çeyreğine göre yüzde 18.4 artarak 167 puana yükseldi.
AVM Endeksi Mart 2015 ve ilk çeyrek sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü, "AVM endeksi Mart 2015 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 13.6 arttı. İlk çeyrek verilerine baktığımızda da ciro artışının yüzde 18.4'e ulaştığını görüyoruz" dedi ve ekledi:
"Ciroların yanı sıra AVM'lerde m2 verimliliğinin de artıyor olması insanlarımızın tüketim harcamalarında AVM'lerin birinci tercih olduğunu gösteriyor. Kategoriler bazındaki artışlara baktığımızda da moda ve yiyecek dışı değerlendirebileceğimiz ve yaşam standartlarına hitap eden diğer kategorisindeki ciro artışı AVM'lerin müşterilerimizin günlük yaşamındaki yerini doğrular nitelikte. Bu dönemdeki artışlarda oldukça soğuk geçen kış mevsim şartlarının da etkisini unutmamak gerekiyor."
Mart ayında en yüksek ciro artışı, yüzde 20 ile yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kuyum, kişisel bakım ve kozmetik gibi mağazalardan oluşan "diğer" kategorisinde yaşandı.
Endeks, teknoloji kategorisinde yüzde 10, yiyecek kategorisinde yüzde 3, giyim kategorisinde yüzde 1 artarken; ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 3, hipermarket kategorisi ise yüzde 9 düştü.

AVM'lerdeki kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar Mart 2015'te bir önceki yılı aynı ayına göre 8 puan artarken; verimlilik metrekare başına 636 liraya ulaştı. Verimlilik, İstanbul'da 747 lira, Anadolu'da ise 562 lira olarak gerçekleşti.
Endekse göre, AVM'lerin ziyaretçi sayılarında da artış kaydedildi. Buna göre; Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre ziyaret sayısı endeksi yüzde 1 yükseldi. Ziyaret sayısı endeksi ilk çeyrek bazında da geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 3.9 artarak 105 puana ulaştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.