Çarşamba 13.05.2015 00:00

Dolar son 1 ayın en düşük seviyesinde

ABD’de açıklanan perakende satışlar verisinin beklentilerin altında kalmasının ardından dolar düştü, BIST 100 endeksi 86.000 puanı aştı.

Hafta başından bu yana küresel piyasalardan pozitif yönde ayrışan TL varlıklar, bugün küresel piyasalarda dolara olan talebin azalmasından bulduğu destekle pozitif seyrini devam ettiriyor.
ABD'de açıklanan perakende satışlar verisinin beklentilerin altında kalmasının ardından küresel piyasalarda, diğer para birimleri ve emtialar karşısında değer kaybeden dolar endeksi, yaklaşık 3 ayın en düşük seviyesine geriledi.
Dolar endeksindeki düşüşün etkisiyle dolar/TL son 1 ayın en düşük seviyesi olan 2,6260'a kadar gerilerken, BIST 100 endeksi de yüzde 1 artışla analistlerin direnç olarak nitelendirdikleri 86.000 puanın üzerine çıktı.
BIST 100 endeksi, bugünkü yükselişiyle son 5 işlem gününde yatırımcısına yüzde 4,5 kazandırırken, dolar yatırımcısı ise yaklaşık yüzde 3 zarar etti. Tahvil-bono piyasasında gösterge tahvilin bileşik faizi de hafta başından bu yana izlenen düşüşünü devam ettirerek yüzde 9,84'ten yüzde 9,54'e geriledi.
Analistler, ABD'de beklentinin altında kalan verilerin ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz artırım sürecine ilişkin beklentileri ötelediğini, bunun da dolara olan talebi azalttığını ifade ediyor.
BIST 100 endeksinin 86.400 puanı aşması durumunda 87.200 direncinin gündeme geleceğini aktaran analistler, 85.500 seviyesinin ise destek konumuna gelebileceğini dile getiriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.