Perşembe 14.05.2015

'Yerli Ar-Ge ürününe talep, bizi dünya oyuncusu yapar'

Türkiye'nin tohumculuk alanındaki ilk özel sektör yatırımcılarından 37 yıllık MAY Tohum'un Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hamdi Çiftçiler, Türkiye'nin tohumculuk konusunda yurtdışına bağımlı olduğu söylemlerine cevap verdi.
İki kat değer yaratır

Geliştirilen rekabetçi ürünlerle Türkiye'ye gerçek anlamda katma değer yaratan uluslararası bir Türk tohum markası olma hedefi ile çalıştıklarını vurgulayan Çiftçiler, "Yerli Ar-Ge yatırımları neticesinde geliştirilen çeşitlerin markalı olarak yurtiçi ve yurtdışı piyasalarda satılması durumunda; ülkemize katma değer anlamında fason üretime kıyasla en az iki katı kadar fazla gelir sağlanıyor. Türkiye'de yerli tohum teknolojisi geliştirme altyapısının sürdürülebilirliği sadece destekleme modelleri ile değil; tarım sektöründeki üreticilerimizin, resmi ve özel dağıtım kanallarının Ar-Ge altyapısını kurmuş yerli şirketlerin geliştirdiği ürünleri öncelikle takip etmesi ve talep etmesi ile mümkün" diye konuştu. Bunun başarılması durumda uzun dönemli yerli Ar-Ge yatırımları için gerçek anlamda kaynak yaratılabileceğini, yerli yatırımcı kuruluşların iç ve dış piyasalarda markalı ürünleri ile rekabet etmesi ve ülkenin zenginleşmesi için gerekli katma değeri yaratmasının mümkün olabileceğini ifade eden Çiftçiler, "Bu vesile ile MAY Tohum olarak tüm tarım sektörünün ve üreticilerimizin Dünya Çiftçiler Günü'nü kutluyoruz" dedi. Bundan yaklaşık 20 yıl önce ülkede ve uluslararası piyasalarda söz sahibi bir marka olma amacı ile Ar-Ge faaliyetlerine başladıklarını dile getiren Çiftçiler, "Son 5 yılda global rekabete uygun ürün geliştirmek üzere yatırımlarımızı maksimum seviyeye çıkardık. Her yıl ciromuzun ortalama yüzde 7'sini Ar-Ge çalışmalarına ayırıyoruz" dedi.
Markalı tohumda ilk 10'dayız
Ar-Ge çalışmalarına paralel olarak mevcut yurtiçi, yurtdışı tedarik ve satış altyapısının olumlu sonuçlarını almaya başladıklarının altını çizen Çiftçiler, hibrit ayçiçeği ve hibrit mısır türlerinin tohum tedarikinde dünya ölçeğinde yer alır hale geldiklerini, ayçiçeği tohumlarında toplam markalı satışlarda dünyada ilk 10'un içinde olduklarını kaydetti. 35 ülkeye ihracat yapan MAY Tohum'un hedef coğrafyada 200'den fazla tescilli ürünü mevcut. Bu çeşitlerin tamamı "MAY" markası altında satılıyor. Dört ülkede ise kendi geliştirdiği çeşitlerin lisans hakkını satan firma, TURQUALITY Marka Destek Programına girmeye hak kazanan ilk ve tek tohum firması.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.