Giriş Tarihi: 21.05.2015

Bank Asya kârı eritti

Bank Asya'nın 876 milyon liralık devasa zararı katılım bankalarının 2014 performansını da vurdu. 2013'te 1 milyarın üstünde kâr eden dört banka, 2014'te sadece 80 milyon liralık kâr açıklayabildi

Katılım bankacılığı alanında faaliyet gösteren dört bankadan biri olan Bank Asya'nın 876 milyon liralık zararı diğer üç bankanın kârını da sıfırladı. Türkiye Katılım Bankaları Birliği'nin (TKBB) 14. Olağan Genel Kurul toplantısında açıklanan rakamlara göre 2013'te 1 milyar 51 milyon TL'lik kâr rakamına ulaşan katılım bankalarının geçtiğimiz yılki kârı 80 milyon lirada kaldı.
BİR ÜYEMİZ ETKİLEDİ

TKBB Başkanı Derya Gürerk, bankacılıkta kârlılık düzeylerinin 3-4 yıldır düşmeye devam ettiğini ifade ederek "Katılım bankacılığının 2014'teki artış oranları son yıllardaki en düşük büyüme oranlarından biri. Maalesef bir üyemizin özel durumu nedeniyle böyle oldu. Ancak diğer 3 üyemizin büyüme oranlarına bakarsak aktiflerimiz yüzde 33, fonlar yüzde 30 ve kullandırılan fonlar yüzde 31 büyüdü" şeklinde konuştu.
BELGELER TAMAMLANMADI

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) Başkanı Mehmet Ali Akben ise Bank Asya'dan kuruma gönderilmesi gereken belge ve bilgilerin tamamlanmadığını söyledi. Akben, durumun 2015'te çözüleceğine inandığını belirtti ve ekledi: "O konular mecrasında gidiyor. Bu işleri siyasi boyutlara çekmenin anlamı yok. Bunlar bankacılık rakamları diliyle veya otoritenin oradaki denetimleriyle ortaya çıkan şeylerdir. Orada o duruma göre gereken yapılacaktır" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.