Çarşamba 27.05.2015
Son Güncelleme: Çarşamba 27.05.2015

Türkiye tohum ihracatçısı oldu

10 yıl önce 15 milyon dolar olan tohum ihracatı, hükümetin özel sektöre verdiği teşvik ve hibe destekleriyle 150 milyon dolara ulaştı. 2023 hedefi ise rakamı 250 milyona çıkarmak

İç tüketime yetişmek için 10 yıl önce 15 milyon dolar ihracat yapıp 200 milyon dolar tohum ithalatı yapan Türkiye bugün tohum ihracatçısı olmaya hazırlanıyor. Son 10 yılda Türkiye'nin tohum ihracatını 150 milyon dolara çıkardığını dile getiren Türkiye Tohumcular Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ayhan Bilgin, "Hükümetin verdiği teşvik ve hibe desteğiyle özel sektörün önü açıldı. Türkiye İsrail'den sonra 156 yıllık tohum geçmişi olan Hollanda'yı da geçmek üzere" dedi. Sektörün önünün açılmasıyla sertifikalı tohum üretiminin 300 binden 776 bin tona çıktığını dile getiren Bilgin, "Bunu 10 yılda başardık. Üretim 10 katına çıktı. Özellikle verimi yüzde 25 artıran sertifikalı tohum üretimi arttı. 2023 hedefimiz 1 milyon ton. Bu da 250 milyon dolar anlamına geliyor" diye konuştu.

KOMŞU, OSMANCIK EKECEK
Bitki Islahçıları Alt Birliği (BİSAB) Başkan Yardımcısı Dr. Vehbi Eser ise buğday, ayçiçeği, çeltik tohumu ihracatının arttığını söyledi. Eser, "Bulgaristan çeltik üretiminin yüzde 80'ini bizim Osmancık pirinci tohumunu alarak gerçekleştiriyor. Ukrayna'ya ayçiçeği ve mısır, Rusya'ya sebze tohumu ihraç ediyoruz. Komşu ülkelerimiz yanında İsrail, Avrupa ve ABD'ye de tohum ihracatımız var" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.