Salı 02.06.2015
Son Güncelleme: Salı 02.06.2015

Kilosu 11 milyon $'a tekno ihracat

Teknoparklardaki 2 bin 650 firmanın ihracatı 20 milyar doları buldu. Katma değer sıralamasının zirvesinde ise kilogram başına 11 milyon dolarla ODTÜ Teknokent var

Türkiye'deki teknopark yatırımları meyvelerini vermeye başladı. 41 teknoloji bölgesindeki 2 bin 650 firmanın ihracatı 15 yılda 20 milyar doları buldu. Sıkça dile getirilen 'yükte hafif pahada ağır üretim' modeline örnek olarak gösterilen teknoparklar, 800'den fazla da patent üretti. Teknoparklardaki katma değer sıralamasının zirvesinde ise Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) var. Dünya devlerinden yatırımcı çekmeyi başaran ve ABD'ye de girişimci ihraç eden ÖDTÜ Teknokent'ten bugüne kadar 4.1 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Firmaların başarı hikâyeleri ise oldukça ilginç. Kilosu 11 milyon dolarlık çipten, ilk minyatür kızılötesi kameraya, Almanya'ya satılan yazılımdan e-öğrenme sistemlerine kadar birçok ürün var.

HEDEF SİLİKON VADİSİ
Öte yandan ODTÜ Teknokent'in yöneticileri son yıllarda Türkiye'den milyar dolarlık girişimciler çıkarmaya kilitlenmiş durumdalar. Bu kapsamda 11''incisi hayata geçirilen 'Yeni Fikirler Yeni İşler' projesi, milyar dolarlık girişimci hedefine önemli bir altyapı sunuyor. Rekor düzeyde başvuru alan projeyle girişimciler, yatırımcı cenneti Silikon Vadisi'nin kapılarını aralamakta güçlük çekmiyor.
20 ŞİRKETİN KURULMASINA DESTEK SAĞLANDI
Yarışmada başarılı olan girişimcileri üç yıl boyunca 'kuluçka merkezi'nde desteklediklerini vurgulayan ODTÜ Teknokent Genel Müdürü Mustafa Kızıltaş, "Başarılı olanları ODTÜ Teknokent'te şirket kurmaları için teşvik ediyoruz. Yarışma sonucunda kurulan şirketler arasında, iki yıl sonunda milyon dolarlık cirolarla karşımıza çıkanlar var. Bu yılki yarışmada toplam değeri 400 bin liraya ulaşan 3 ana kategoride ödül vereceğiz" diye konuştu.
- İNOVASYON TURU -
30 milyar dolarlık heyet otomotive geldi
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği'nin (OİB) ortaklaşa düzenlediği ve Otomotiv Yenileme Pazarı Geliştirme Derneği (OYPG) tarafından desteklenen, Aftermarket'e dünyada 30 milyar dolarlık alımı yöneten 300'ü aşkın yönetici katıldı. Türkiye'nin ABD ve Çin pazarında hedef büyüttüğünü söyleyen TAYSAD Başkanı Mehmet Dudaroğlu, "Firmalarımız artık teknoloji gücüyle dünyada tanınıyor" diye konuştu.
Turizme katma değer vuruşu geldi
Mayıs ayında turizmin gündeminde golf vardı. Nicelikten niteliğe doğru geçişe hazırlanan sektör dünyanın en ünlü golfçülerini Türkiye'de ağırladı. Turkish Airlines Ladies Open adı altında gerçekleşen organizasyona 32 ülkeden 126 profesyonel kadın golfçü katıdı. Türkiye'nin golf turizminde İspanya ile yarışabilir hale geldiğini belirten National Golf Kulübü Başkanı Bülent Göktuna, "Çok kaliteli tesislerimiz var. Ancak bu sayının daha çok artması gerekiyor" dedi.
Samet'in inovatif ürünleri Interzum'da
Mobilya aksesuvar markası Samet, dünyanın en büyük mobilya aksesuvarları etkinliği olan Almanya Interzum Fuarı'nda, inovatif yaklaşımı ve yeni ürünleri ile bir ilke imza attı. Şirket, inovatif ürünler kategorisinde Smart Flow'un yanı sıra, Alpha Box, D-Lite Lift'i vitrine çıkardı. Samet Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ufuk Kızıltan, "Ar- Ge ve inovasyonu, yatırım alanımızın merkezinde görüyoruz. Son yıllardaki tüketici davranış değişiklikleri bize önemli bakış açısı sağlıyor" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.