Giriş Tarihi: 7.6.2015

Yataş ihracat atağına Çin'den başlayacak

Yatak ve mobilya sektöründe üretici ve perakendeci kimliğiyle büyüyen Yataş Grup, yurtdışında atağa kalktı. 44 ülkeye markalı ihracat yapan şirket, Çin'de 5 yıl içinde 270 mağazaya ulaşmayı hedefliyor

Türkiye'de 39 yıldır yatak ve mobilya sektöründe faaliyet gösteren ve bu alanda birçok ilklere imza atan Yataş Grup, yurtdışında da güçlenme kararı aldı. Fas'tan Mısır'a, İngiltere'den Kazakistan'a 44 ülkeye yönelik markalı ihracat atağına kalkan şirket, özellikle Çin ve Almanya'da Yataş Bedding ve Enza Home mağazalarıyla büyüyecek. Çin'de bir distribütörle anlaşarak 2 yıl içinde Guangzhou ve Harbin şehirlerinde 5 mağaza açan Yataş Grup, 5 yıl içinde bu pazardaki şube sayısını 270'e ulaştırmayı hedefliyor. Almanya'da ise kendi organizasyonunu kuran şirket, burada da sadece Yataş Bedding markasıyla faaliyet göstermeyi planlıyor.

DÖVİZ KAZANMAMIZ ŞART
Yataş Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop, Türk şirketlerinin dövizdeki yukarı yönlü hareketler nedeniyle büyüme ve kârlılık için ihracata ağırlık vermeleri gerektiğini söyledi. Ülkeye daha fazla döviz girmesi için markalı ihracatın artması gerektiğine işaret eden Altop, "Dövizin yıllar itibarıyla bu kadar yükselmesi karşısında piyasada kalıcı olmanız mümkün değil. O halde döviz kazanmamız lazım. Bu dediğim bütün firmalar, hatta Türkiye için geçerli" dedi.

YENİ YATIRIMLAR YOLDA

Yataş Grup'un Kayseri ve Ankara'daki 5 fabrikasında bin 800 kişi çalışıyor. Üretimin yüzde 80'i bu fabrikalarda gerçekleştiriliyor. Üretim olmadan tüketimin de olmayacağını söyleyen Altop, en büyük güçlerinin üretici kimlikleri olduğunu belirtti. Mağaza sayısı ve ihracatın artmasıyla üretimin de hızlandığına işaret eden Altop, mevcut fabrikalarına bu yıl 10 milyon TL'lik yatırım yapacaklarını açıkladı.
''MÜSTAKİL ÜRETİM HATTI KURABİLİRİZ'
Yavuz Altop, yurtdışında 45 mağazaları olduğunu söyledi. Geçen yıl kasım ve aralık aylarında 5 ülkede 6 mağaza açtıklarını belirten Altop, "Bunlar Kazakistan, Avusturya, Fas, Çin ve Makedonya'da faaliyete girdi. Açılışlar bu yıl da devam ediyor. Şimdiye kadar Gürcistan, Çin, Mısır, Fas ve Kıbrıs'ta yeni şubeleri devreye aldık" dedi. İhracatın toplam cirodaki payının halen yüzde 25 olduğunu ifade eden Altop, bu oranı yüzde 40'a çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. Altop, "İhracatın biraz daha artmasıyla sadece yurtdışına özel müstakil bir üretim hattını devreye alabiliriz" diye konuştu.
'ERCİYES DAĞI GİBİYİZ'
Türkiye'de 300'e yakın mağazaları olduğunu belirten Yavuz Altop, bir şirketin büyümesinin en temel koşulunun kalite ve müşteri memnuniyeti olduğunu söyledi. Bayilerine her zaman 'Sattığınız malın arkasında Erciyes dağı gibi durun' dediğini açıklayan Altop, "Biz Kayseriliyiz. O nedenle bu örneği Erciyes dağıyla veririm. Bugüne kadar müşteri memnuniyeti konusunda çok hassas olduk. Büyümemizi buna borçluyuz" dedi. Bu yıl Turquality kapsamına girmek için yoğun bir çalışma içinde olduklarını da söyleyen Altop, "Turquality desteğini alırsak yurtdışındaki hızlı büyümemizi katlayacağız" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.