Pazartesi 08.06.2015
Son Güncelleme: Pazartesi 08.06.2015

İstanbul en popüler şehirler listesinde

MasterCard'ın açıkladığı 2015'in en popüler turizm destinasyonları listesine İstanbul beşinci sıradan girdi. İlk sırada ise Londra var

MasterCard'ın yıllık seyahat verilerinden yola çıkarak hazırladığı ve 132 şehrin sıralandığı listede İstanbul, 12.5 milyonu aşan ziyaretçi sayısıyla en fazla seyahat edilen beşinci destinasyon oldu. Alışveriş festivali, THY'nin artan seferleri ve turistlere yönelik düzenlenen farklı etkinlikler de İstanbul'un en çok ziyaret edilen ilk beş şehirden birisi olmasını sağladı. Şehirlerin gecelik konaklama ve harcamalar ile ziyaretçi sayısına göre ayrı ayrı listelendiği çalışmada İstanbul en çok harcama yapılan şehirler listesinde ise ilk 10'a girdi. Yapılan çalışmada Londra bu yıl ikinci kez ilk sırada yer alırken Bangkok ikinci sıraya geriledi. Londra ve Bangkok'un 5 yıldır liderlik rekabeti ise indekste göze çarpan bir detay olarak belirtildi. En çok ziyaret alan şehirler listesinde Londra ve Bangkok'u, Paris ve Dubai takip etti. Londra gecelemede 18.82 milyon turisti ağırlarken Bangkok da hemen ardından 18.24 milyon turisti ağırladı. Sınır ötesi harcamalarda ise New York, 17.37 milyar dolarla ikinci sıraya yerleşti.
En hızlı büyüyen Sri Lanka
Çalışmada ayrıca en hızlı büyüyen şehirler listesine de yer verildi. Buna göre Sri Lanka, Chengdu, Abu Dabi, Osaka, Riyad, Xi An, Taipei, Tokyo ve Lima dünyanın en hızlı büyüyen turizm destinasyonları olarak sıralandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.