Salı 09.06.2015
Son Güncelleme: Salı 09.06.2015

Sanayi üretimi yüzde 3.8 arttı

Nisanda sanayi üretimi geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3.8 arttı. Bu dönemde en yüksek artış dayanıklı tüketim mallarında yaşandı

Takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3.8 artış gösterdi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), nisan ayına ilişkin sanayi üretim endeksi sonuçlarını açıkladı. Buna göre mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış hesaplamada, nisanda bir önceki aya göre madencilik ve taşocakçılığı sektörü endeksi yüzde 4.5 azalırken, imalat sanayi sektörü endeksi aynı kaldı. Elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ve dağıtımı sektörü endeksi ise yüzde 2.1 arttı. Sanayinin alt sektörleri incelendiğinde yıllık bazda, madencilik ve taşocakçılığı sektörü endeksi yüzde 5 azalırken, imalat sanayi sektörü endeksi yüzde 4.6, elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ile dağıtımı sektörü endeksi 2.1 arttı. Öte yandan, arındırılmamış sanayi üretim endeksi, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3.72 artış gösterdi.

ELEKTRONİK TAVAN YAPTI

Mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış ana sanayi gruplarında nisanda bir önceki aya göre en yüksek artış ise yüzde 1.9 ile dayanıklı tüketim malı imalatında oldu. İmalat sanayi alt sektörleri incelendiğinde, nisanda bir önceki aya göre en yüksek artış yüzde 18.3 ile bilgisayarların, elektronik ve optik ürünlerin imalatında kaydedildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.