Çarşamba 10.06.2015
Son Güncelleme: Çarşamba 10.06.2015

25 yıl sonra veda ediyor

HSBC Türkiye pazarından çıkmak için resmen düğmeye bastı. ING Group, Arab Banking Corporation ve BNP Paribas teklif verdi

1990'da Türkiye pazarına giren ve 2001'de Demirbank'ı satın alan HSBC, ülkeden çıkmak için gün sayıyor. HSBC, maliyetleri düşürmek ve yavaşlayan performansı yeniden canlandırabilmek için Türkiye ve Brezilya'daki operasyonlarını satacak. Grup ayrıca, yatırım bankası harcamalarını da azaltarak, varlıklarını 290 milyar dolar düşürmeyi hedefliyor.
ÜÇ TEKLİF GELDİ, ING ÖNDE
HSBC'nin küresel yeniden yapılanma planlarının açıklandığı dünkü toplantıda bankanın Türkiye ve Brezilya birimlerinin satılacağı teyit edildi. HSBC'nin Türkiye birimi için Hollanda merkezli ING Group, Bahreyn merkezli Arab Banking Corporation (ABC) ve Fransa merkezli BNP Paribas'nın bağlayıcı olmayan teklif verdiği ifade edildi. ING'nin rakiplerine göre bir adım önde olduğu belirtiliyor. Öte yandan bankadan yapılan açıklamada, HSBC Türkiye CEO'su James Emmett, "Her zaman olduğu gibi önceliğimiz müşterilerimiz ve çalışanlarımızdır. Bu süreçte, müşterilerimize kesintisiz bir şekilde hizmet sunmaya devam edeceğiz" ifadesini kullandı.
50 BİN KİŞİ İŞTEN ÇIKARILACAK

Brezilya'da kurumsal müşterilere hizmet vermeye devam edeceğini belirten HSBC, Türkiye ve Brezilya'nın yanı sıra düşük performans gösteren Meksika ve ABD birimlerini de yeniden yapılandırarak performanslarını gözlem altında tutacağını açıkladı. 50 bini bulacak işten çıkarmaların yarısının Brezilya ve Türkiye birimlerinin satışından kaynaklanacağı belirtildi.
DEMİRBANK'I SATIN ALMIŞTI

Türkiye'de 1990 yılından bu yana faaliyet gösteren HSBC, TMSF bünyesine geçmeden önce 1 milyar dolar teklif ettiği Demirbank'ı fona devredilmesinin ardından Eylül 2001'de 350 milyon dolara bünyesine katmıştı. Banka, Türkiye'de bu yılın ilk çeyreğinde zarar açıklayan iki bankadan biri oldu.
HSBC'NİN TÜRKİYE SERÜVENİ
1990
HSBC, Türkiye pazarına giren ilk İngiliz banka oldu. Yüzde 100 yabancı sermaye ile Midland Bank olarak İstanbul'da kuruldu.
1997
Bireysel bankacılık hizmetleri sunmaya başladı.
1999
Yüzde 100 yabancı sermayeli Midland Bank A.Ş.'nin ismi HSBC Bank olarak değişti.
2001
Ekim 2001'de Demirbank'ın satın alınmasının ardından, iki bankanın birleşme işlemleri Aralık 2001'de sonuçlandı.
20 Kasım 2003
Levent'te bulunan HSBC Bank'ın genel müdürlük binası önünde patlama gerçekleşti. Bina kullanılamaz hale geldi ve genel müdürlük buradan taşındı.
2004
3 Ağustos 2003 tarihinde kurulan HSBC Portföy Yönetimi A.Ş., 6 Şubat 2004'te faaliyet izni alarak çalışmalarına başladı.
2011
HSBC Türkiye, 2011 yılı sonunda HSBC Grup'tan 275 milyon dolar tutarında sermaye benzeri kredi temin ederek sermayesini artırdı.
2014
2014 yılında 55.9 milyon lira zarar açıkladı. Bankanın toplam aktifleri ise 2013'teki 36.23 milyar lira seviyesinden 33.8 milyar liraya geriledi.
2015
Mart 2014'te 316 olan şube sayısı 2015'in aynı döneminde 291'e gerilerken, personel sayısı da 5 bin 967'den 5 bin 536'ya düştü. Banka, ilk çeyrekte 32 milyon TL zarar açıkladı.
9 HAZİRAN 2015
Türkiye'den çıkma kararı resmen açıklandı.
BİLANÇO KÜÇÜLECEK
CEO Stuart Gulliver, göreve geldiği 2011'den bu yana bankayı ikinci defa yeniden yapılandırıyor. İlk yeniden yapılandırma bankacılık düzenlemelerine uyumun yüksek maliyeti, usulsüzlük cezaları, düşük faizler ve zayıf büyüme nedeniyle başarısız olmuştu. HSBC aktiflerini 2017 yılına kadar 290 milyar dolar azaltacak. Bu tutarın üçte biri yatırım bankacılığı biriminden gelecek ve birimin bankanın faaliyetlerindeki payı yüzde 40'tan yüzde 33'ün altına inecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.