Perşembe 11.06.2015
Son Güncelleme: Perşembe 11.06.2015

Milyonluk maaşları mangalda yakıyoruz

Mangal ve Boğaz sevdası, yeni Muhtar Kent'ler yetişmesini engelliyor. Heidrick&Struggles Türkiye Müdürü Ayşegül Aydın, "Türk CEO adayları mangalı özleyeceğini söyleyerek milyon dolarlık maaşları reddediyor" dedi

Yurtdışındaki Türk yöneticilerin başarıları dendiğinde ilk akla gelen isim Coca-Cola'nın zirvesine yerleşen Muhtar Kent oluyor. Bir yandan Kent'in bu başarısı, bir yandan da krizlerde gösterilen hızlı karar alma yetenekleriyle Türkler, son yıllarda üst yönetimlerdeki gücünü artırıyor. Öyle ki artık Türk adayların önüne milyon dolarlık transfer paketleri sunulması şaşırtmıyor. Dünyanın en önemli şirketlerinde Türk yetenekleri söz sahibi yapacak ve diyasporayı güçlendirecek bu tablonun önündeki en büyük engel ise "gelenekler". Şirketlere üst düzey yönetici yerleştiren Heidrick&Struggles'ın (H&S) Türkiye Genel Müdürü Ayşegül Aydın, Türk yöneticilerin alışkanlıkları uğruna milyon dolarlık paketler içeren teklifleri geri teptiklerini söyledi.
BOĞAZ'DAN VAZGEÇMEM

Türkler'in global vatandaşlık konusunda sıkıntı yaşadıklarını vurgulayan Aydın şöyle konuştu: "Otomotiv, inşaat, hızlı tüketim gibi birçok sektörden uluslararası şirketlerle çalışıyoruz. Bir ülkeye genel müdür, CEO arandığında H&S'nin tüm ofislerine bilgi gidiyor. Her ülke kendi adaylarını sunuyor. Türkler tüm aşamaları geçiyor. Milyon dolarlık maaş paketleri söz konusu. Tam iş olacak bizim aday, 'Ben mangalı, Boğaz'ı özlerim. Arkadaşlarım, ailem var' diyerek işi kabul etmiyor."
YURTDIŞINDA 2 BİN TÜRK YÖNETİCİYE ULAŞTI
Rahatına düşkün adayların Türk yönetici algısına zarar verdiğini söyleyen Aydın, "Bu rekabetçi dünyada mangalın sırası mı? Örneğin Batı'da Ermeni soykırımı gibi bir mesele var. Bize bunu soruyorlar. Bizim gündemimizde ise buradaki statü sembolleri var. Boğaz'da eğlenmek, arabanın markası. Türkler bunları aşmalı" diye konuştu. 4 yıl önce "Uluslararası Türkler" adında bir çalışma başlattıklarını söyleyen Ayşegül Aydın, şu anda üst düzey 2 bin kişiye ulaştıklarını, bunun yüzde 60-70'inin 35-40 yaş arasında olduğunu vurguladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.