Giriş Tarihi: 13.6.2015

Bu yıl düğünlere 50 milyar harcayacağız

700 bin çiftin evleneceği öngörülen evlilik sektöründe bu yıl 50 milyar TL'lik pazar oluşacak. Harcamaların büyük kısmını kuyum, mobilya ve düğün organizasyonu oluşturuyor

Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte düğün sezonu da açıldı. TÜİK'in açıkladığı son rakamlara göre 2014'te Türkiye'de 650 binin üzerinde çift evlendi. 2015'te bu rakamın 700 bini bulacağı öngörülüyor. Artık ramazanda iftarlı düğünlerin de trend olmasıyla birlikte neredeyse bu süreç kesintisiz tüm yazı kapsıyacak. Tekstilden kuyuma mobilyadan organizasyona 20 farklı sektöre katkı sağlayan evlilik sektörünün 2015'te yaklaşık 50 milyar TL'lik pazar oluşturacağı öngörülüyor.
AÇIK ALANLAR GÖZDE
Çiftlerin düğün mekanı tercihlerinde ilk sırayı otel ve açık alanlar alırken bunu düğün salonları takip ediyor. Özellikle kalabalık düğünlere ev sahipliği yapacak olan çiftler ise otellerin büyük balo salonlarını tercih ediyor. Bu salonlar 500 ile 2 bin kişi arasında davetliyi ağırlayabiliyor. Dugun. com'un verilerine göre İstanbul'da otel düğünü yapmak isteyen çiftlerin kişi başı ortalama 100 TL'yi gözden çıkarması gerekiyor. Türkiye'de bir düğüne ortalama 250-300 kişi arasında davetli çağırıldığı göz önünde bulundurulduğunda ortalama 30 bin TL'lik bir maaliyet ortaya çıkıyor. Türkiye'de düğün salonu ve organizasyonların yıllık ortalama 20 milyar TL'lik pazar oluşturduğu tahmin ediliyor. Grand Cevahir Hotel&Convention Center Genel Müdürü Ahmet Küçükbaşkan, sezonun açılmasıyla birlikte ciddi bir yoğunluğun da başladığını söyledi. Küçükbaşkan, "Otelimizde yılda 95 ile 110 arasında düğün gerçekleşiyor. Hemen her hafta sonu doluyuz" dedi. Önceki yıllara oranla 2015'te ramazanda iftarlı düğünlerin de trend olmaya başladığını vurgulayan Küçükbaşkan, bunun da pazara yüzde 10'luk bir katkı sağladığını ifade etti. Küçükbaşkan, "Dar bir bütçeye sahip olan çiftlerin yüzde 70'i düğünlerini temmuz-ağustos aylarında yaparken, konsept düğün yapan çiftlerin yüzde 80'i mayıs-haziran-eylül-ekim dönemini tercih ediyor" diye konuştu.
KUYUM HARCAMASI 7 MİLYARI BULACAK
Bankalar Arası Kart Merkezi'nin (BKM) verilerine göre 2014'te düğün sezonunun yoğunlaştığı nisan, mayıs, haziran aylarında 2 milyar 800 milyon TL'lik kuyum harcaması yapıldı. Aynı yl temmuzda ramazan nedeniyle bu harcama bir miktar düşse de ağustos ve eylüldeki artışla birlikte rakam 2 milyar 850 bin TL'yi buldu. BKM'nin 2015 verilerine göre sadece nisan ayında kuyum harcaması 900 milyon TL'yi geçti. Geçen yıl sezonda yaklaşık 6 milyar TL'yi bulan kuyumun bu yıl 7 milyarı aşacağı öngörülüyor.
EV TEKSTİLİ CİROSUNUN % 20'Sİ ÇEYİZDEN
2014'te banka kartı ve kartlı harcamada toplam 20 milyar TL'lik mobilya harcaması yapıldı. Bunun 8 milyar TL'lik bölümünü yeni evli çiftlerin harcadığı öngörülürken rakamın 2015'te 10 milyarı bulacağı belirtiliyor. Benzer hareketlilik ev tekstili ve aksesuvarı sektöründe de yaşanıyor. Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD) Başkanı Yaşar Küçükçalık, sektörün iç pazar hacminin 22 milyar TL'yi bulduğunu düğün sezonunun açılmasıyla birlikte bu oranın daha da yükselmesini beklediklerini söyledi. Küçükçalık, "Ev tekstili ürünlerinin minimum yüzde 20'si çeyiz olarak alınan ürünlerden oluşuyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.