Pazar 14.06.2015
Son Güncelleme: Pazar 14.06.2015

GAP'ta 3 milyar litre su kurtulacak

Coca-Cola, Harran Ovası Gece Sulama Projesi'yle altın değerindeki suyu bölgeye geri kazandıracak. Çiftçilere verilecek sulama eğitimiyle bu yıl, 3 milyar litrelik suyun kurtulması planlanıyor

Geleceğe dair en stratejik toplantıların konusunu ne petrol ne de uzay teknolojileri oluşturuyor. Dünya ekonomisinin geleceğini ortaya koyan bu toplantıların odağında beslenme var. Çünkü giderek artan dünya nüfusu, beslenmeyi sağlayacak kaynakların önüne geçtiğinde arabanızın ne kadar litre benzinle kaç kilometre yol gideceğini hesaplamak "lüks" olacak. Türkiye de birtakım riskler nedeniyle tarım arazilerinde kuraklık riskiyle karşı karşıya. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bu konuda özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarını da yanına alarak yenilikçi projeler başlattı. Bunlardan biri de Coca-Cola öncülüğünde Doğa Koruma Merkezi'nin de katkılarıyla yürütülen Geleceğin Tarım Projesi. Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Kurumsal İletişim Direktörü Sinan Cem Şahin, proje kapsamında tarımsal uygulamalarda sürdürülebilir arazi ve su kullanımını esas aldıklarının altını çizerek, toprağın daha fazla su tutmasını hedeflediklerini söylüyor. Geçen yıl Konya Havzası'nda başlatılan proje kapsamında kısa sürede önemli başarılar elde edildiğini de sözlerine ekliyor.

HARRAN'A CAN SUYU
Şirketin sürdürülebilir tarıma ilişkin bir başka önemli çalışması da Harran Ovası Gece Sulama Projesi. Adıyaman Üniversitesi işbirliğiyle yürütülen proje kapsamında bölgedeki çiftçilere ezber bozacak yöntemler öğretiliyor. Çiftçiler, buharlaşma olmadığı için daha verimli sonuçlar doğuran ve su kaybını önleyen gece sulama yönteminin inceliklerini eğitimlerle öğreniyor. Sinan Cem Şahin, "Su kaynaklarının korunması üzerine yaptığımız bu çalışmalarla 2015'te üretimde kullandığımız tüm suyu doğaya geri kazandırarak önemli bir başarıya imza atmayı hedefliyoruz. Bu da yaklaşık 3 milyar litre olacak ki bölge için çok önemli bir kaynak" diyor.
KADINI TOPLUMDA YÜKSELTECEK PROJE
Tarım dışında gençliğe yönelik de projeler yürüten Coca-Cola Türkiye'nin bu yıl gündeminde kadına yönelik çalışmalar var. Sinan Cem Şahin, Türkiye çapında 7 ilde üniversite, kamu ve yerel sivil toplum kuruluşları ortaklığında kadınlara yönelik kişisel gelişim eğitimlerini hayata geçirmek üzere çalıştıklarını belirterek, "Kadını toplumda yükseltecek bir proje tasarladık" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.