Salı 16.06.2015 00:00

Asya borsaları geriledi

Asya borsalarında, haftanın ikinci işlem gününde satış ağırlıklı bir seyir izlendi.

Japonya Merkez Bankas'nın (BoJ) 6 aylık ekonomik değerlendirme raporu, bankanın sitesinde yayımlandı. Raporda, tüketici güveni, özel tüketim ve tüketici harcamalarının toparlanma sinyali verdiği belirtilerek, yıllık bazda enflasyondaki yükselişin yaklaşık yüzde 2'yi bulmasının muhtemel olduğu kaydedildi.
BoJ Başkanı Haruhiko Kuroda da ekonominin ılımlı bir şekilde toparlanmaya devam ettiğini vurgulayarak, geçen hafta yenin değerine ilişkin yaptığı açıklamaların yanlış anlaşıldığını dile getirdi.
Gelişmelerin ardından Japonya'da Nikkei endeksi yüzde 0,6 gerileyerek günü 20.257,94 puandan sonlandırdı. Dolar/yen paritesi de şu dakikalarda yüzde 0,1 değer kazancıyla 123,626 seviyelerinden işlem görüyor.
Çin'de Şanghay bileşik endeksinde, şu dakikalarda artan kar satışlarıyla yüzde 3'ün üzerinde değer kaybı gözleniyor. Güne 5.000 puanın üzerinde başlayan endeks, 4.909,01 puanda seyrediyor.
Hindistan'da Sensex endeksi, açıklanan dış ticaret verilerinin beklentileri karşılamamasının ardından yüzde 0,3 düşüşle 26.500,11 puanda bulunurken, Hong Kong'da Hang Seng endeksi de yüzde 0,8 gerilemeyle 26.639,12 puanda dalgalanıyor.
Güney Kore'de Kospi endeksi ise yüzde 0,7 gerilemeyle 2.028,72 puandan sonlandırdı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.