Salı 16.06.2015

Bir haftada tekstile 50 milyon $ can suyu

32 ülkeden 5 bin alıcı Dosso Dossi Fashion Show'da bir araya geldi. Rusya pazarındaki daralma nedeniyle zor günler geçiren yerli firmalar, bir haftada 50 milyon dolarlık satış yaptı

Antalya'da 32 ülkeden 5 bin alıcıyı buluşturan Dosso Dossi Fashion Show sona erdi. Tamamı yerli 150 firmanın yaklaşık 50 milyon dolarlık satış yaptığı 1 haftalık organizasyon, ihracatta 2015'e kan kaybıyla başlayan hazır giyim sektörüne can suyu oldu. Dosso Dossi Fashion Show Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan, 10 yıl önce 11 üretici firma ve 45 alıcıyla işe başladıklarını hatırlatarak, "Her yıl iki kez düzenlediğimiz Dosso Dossi'de ilave siparişlerle yıl toplamında 110 milyon doları yakaladık" dedi.

30 BİN KİŞİYE İSTİHDAM
Üretici ve alıcı için garantör olduklarını, böylelikle bir güven köprüsü oluşturduklarını anlatan Eraslan, "40 bin çeşit ürün burada sergileniyor. Alıcılar aileleriyle geliyor. Hem tatil hem de iş yapıyorlar. En kötü firma dahi 150-200 bin dolar ciro yapıyor. Bu organizasyonla 30 bin kişiye geçici istihdam imkânı sağlıyoruz. Antalya turizmine de katkımız büyük. 9-10 otel kapattık" diye konuştu. Her yıl yüzde 20-30 büyüdüklerini vurgulayan Eraslan, müşteri sayısının 5 yılda 20 bin sınırına ulaşacağını tahmin ettiğini söyledi.
'DESTEK VERİLSİN DÜNYAYI GETİRİRİM'
Organizasyon için devletten hiçbir destek almadıklarını söyleyen Eraslan, "Tanıtım bütçesinden bize de fon ayrılabilir. Devletimizden destek alabilirsek dünyayı Antalya'ya getiririm" dedi. Dosso Dossi'de alıcıların yarıya yakınını Ruslar ve Ukraynalılar oluşturuyor. Eraslan, bu ülkelerdeki sıkıntıların alıcı heyetlerini etkilemediğini söyledi. Etkinlikte, Kim Kardaşyan'ın kardeşi Kendall Jenner podyuma çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.