Salı 16.06.2015
Türkiye'nin 'en değerli markası' Akbank seçildi
Türkiye'nin en değerli markası 2.5 milyar $'la Akbank oldu. Akbank'ı 2 milyar 475 milyon $'la Türk Telekom ve 2 milyar 445 milyon $'la ise İş Bankası izledi
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın araştırmasına göre, Akbank, 2.5 milyar doları aşan değeriyle Türkiye'nin en değerli markası olarak tespit edildi. Brand Finance, 'Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100' çalışmasının 8'incisini tamamladı. Listede ilk sırayı 2 milyar 516 milyon dolarlık marka değeriyle Akbank alırken, bunu 2 milyar 475 milyon dolarla Türk Telekom ve 2 milyar 445 milyon dolarla İş Bankası takip etti. THY, 2.2 milyar dolarla dördüncü, Garanti Bankası 1.9 milyarla beşinci, Arçelik de 1.8 milyarla altıncı sırada yer aldı. Bu kuruluşları 1.7 milyar dolarlık değeriyle Turkcell izlerken, ardından sırasıyla marka değeri 1.3 milyar olan Yapı Kredi, 1 milyar 387 milyon dolar olan BİM, 1 milyar 85 bin dolar olan Anadolu Efes, 1 milyar 7 bin dolar olan Ziraat Bankası, 973 milyon dolar olan Halkbank ve 748 bin dolar olan OMV Petrol Ofisi geldi. Akbank'ın Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, "Akbank, yenilikçi ürün ve hizmetleri, müşteri odaklı hizmet modeli, müşteri memnuniyetini yükselten çalışmaları, Direkt Bankacılık, digitalleşme, yüksek teknoloji kullanımı gibi konularda Türkiye'de çıtayı daha da yükseltti. Bu sıralamada ilk defa Türkiye'den bir banka zirveye yerleşti. Bu, Akbank'ın olduğu kadar Türk bankacılık sektörünün gücünün de bir yansıması" dedi.