Perşembe 18.06.2015
Son Güncelleme: Perşembe 18.06.2015

Satışları babalar artırdı

Firmaların yüzde 60'a varan indirim kampanyalarıyla desteklediği Babalar Günü alışverişleri satışları yüzde 30 artırdı. Artışın hafta sonunda yüzde 40'ı bulması bekleniyor

Ramazan ayı nedeniyle durgunlaşan satışları 21 Haziran'da kutlanacak Babalar Günü ile hareketlendirmeye odaklanan perakende sektörü, indirim ve hediye kampanyalarıyla satışları artırdı. Yüzde 60'a varan indirimlerin vitrinleri süslediği pazarda satışlar şimdiden yüzde 30 arttı. Haftasonu da eklenince artışın yüzde 40'ı bulması bekleniyor.
EN ÇOK GÖMLEK VE PANTOLON SATILIYOR
Babalar Günü'ne özel yüzde 60 indirim yapan Kiğılı'nın Genel Müdürü Hilal Suerdem, özellikle gömlek ve pantolon satışlarının çok iyi gittiğini geçen yılın aynı dönemine göre satışların yüzde 30 arttığını söyledi. Suerdem, ramazan ayında durgunluk kaygısı yaşadıklarını ancak yapılan alışverişlerin iyi gittiğini kaydetti.
ALIŞVERİŞ ÜÇ HAFTAYA YAYILDI
Babalar Günü hediye tercihleri arasında ilk sırayı da kozmetik ürünleri aldı. Tekin Acar Kozmetik'in Yönetim Kurulu Başkanı Tekin Acar, bu yıl Babalar Günü'nde alışverişin 3 haftaya kaydığını belirterek, "Bu, alışveriş sürelerinin uzadığını, dolayısıyla harcamaların arttığını gösteriyor" dedi.
KOL DÜĞMESİ İLK SIRADA
Babalar için pırlantalı ürünler satın almak isteyenler ise kuyumculara koştu. Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, kol düğmelerinin satışlarda başı çektiğini belirtti. Güzeliş, "Ağırlıklı olarak çok adetli ama yüksek ciro getirmeyen ürünlerin satışı artıyor. Kol düğmelerinin yanı sıra pırlantalı kravatlar ve kol saatlerimiz de Babalar Günü'nde tercih edilen ürünler oldu. Geçen yıla göre satışlarımız yüzde 15 arttı" dedi.
HAFTASONUNDA ARTIŞ YÜZDE 30
Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar ise, hafta içi olmasına rağmen gömlek, tişört ve kravat gibi küçük parçalarda satışların önemli ölçüde arttığını ifade etti. Arar, "Normal bir hafta sonuna göre satışların yüzde 30 artması
SON DAKİKACIYIZ
Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, okulların kapanması ve karne hediyeleriyle de birleşince haziranın hareketli geçeceğini söyledi. Gürcan, "Alışverişte son anları seviyoruz. Bu nedenle esas yoğunluk hafta sonu oluyor. Normal bir haftaya göre satışlar 2 kata yakın artıyor. En çok akıllı telefon, televizyon, erkek bakım setleri ve oyun konsolu satılıyor. Bu dönemde satışlarımızın yüzde 70'ini bu ürünler oluşturuyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.