Cuma 19.06.2015
Son Güncelleme: Cuma 19.06.2015

En çok Fenerbahçe taraftarı para harcıyor

Method Research ve Mastercard'ın iki ayrı araştırması Türkiye'deki taraftarın fanatiklik haritasını ortaya çıkardı. Buna göre, takımı için en çok parayı Fenerbahçeliler harcıyor

Futbol tutkusunun size neler yaptırdığını hiç düşündünüz mü? Türkiye'deki futbol tutkusunu ölçen iki rapor taraftarın ekonomisini ortaya çıkardı. Buna göre, taraftarların sadece yüzde 23'ü maçları izlemeye stadyuma gidiyor. Ancak Türkler maça gitmek için işyerine 'hastayım' diyor. Method Research Company'nin 33 ilde gerçekleştirdiği araştırmaya katılanların yüzde 33'ü "Hangi takımı tutuyorsunuz?" sorusuna ezeli rakipler 'Fenerbahçe ve Galatasaray' yanıtını verdi. Bu iki takımı yüzde 14'le Beşiktaş, yüzde 5'le de Trabzonspor takip etti. Üç büyük kulübün taraftarına takımlarının maçlarını izlemek için stadyuma gidip gitmediği de soruldu. Yüzde 23'ü "Evet giderim" derken, yüzde 77'si gitmediği söyledi. Fenerbahçeli taraftarların yüzde 32'si, Galatasaraylılar'ın yüzde 23'ü, Beşiktaşlılar'ın da yüzde 18'i stadyuma gittiklerini belirtti. Araştırmayla, hem harcama hem de stadyuma giderek takımına en fazla destek olanın da Fenerbahçe taraftarı olduğu ortaya çıktı. Taraftarların takımlarına yardımda bulunmak için en çok satın aldıkları ürünlerin başında yüzde 87'yle forma geliyor. Onu yüzde 8'le aksesuvar, yüzde 3'le eşofman, yüzde 2'yle tekstil ürünleri takip ediyor.
GENÇLER 'LİSANSLI ÜRÜN' DİYOR
15-17 yaş grubundakilerin yüzde 65'i lisanslı ürün satın alıyor. 55 ve üstü yaş grubunda bu oran yüzde 12'lerde... Erkeklerin yüzde 41'i, kadınların ise yüzde 40'ı lisanslı ürün satın alıyor. En çok lisanslı ürün alan taraftar da yüzde 48'le Fenerbahçe.
TÜRKLER MAÇ İÇİN İŞE GİTMİYOR
Mastercard'ın 5 bin futbolseverle yaptığı araştırmayla da taraftarların fanatiklik haritası çıkarıldı. Buna göre, Türkiye'de her iki taraftardan biri, tuttuğu takımın maçı için "hastayım" diyerek işe gitmediğini itiraf ediyor. Fanatik taraftarların yüzde 70'i Avrupa maçı için takımını yalnız bırakmayarak deplasmana gittiğini söylüyor. Türkler Avrupa deplasmanında ortalama 333 euro harcıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.