Abdülhamid'in hayali gerçek oluyor
Osmanlı padişahı İkinci Abdülhamid döneminde yapımı planlanan, Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'e bağlayacak Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi'nin birinci etabında sona gelindi
Projenin ilk kez Osmanlı İmparatorluğu döneminde Sultan Abdülhamit tarafından 1870 yılında Fransız mühendislere çizdirmesiyle başladığını dile getiren Balkanlıoğlu, "O dönem yolun geçiş güzergahı, yapılan projelerle hazırlanmış. Bu yol, geçmişin rüyası, aynı zamanda İkinci Abdülhamid'in rüyasıydı" dedi.
Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi'nin Ordu'yu en kısa yoldan Sivas, Kayseri, Osmaniye ve Adana gibi iller başta olmak üzere Akdeniz'e bağlayan bir hat olduğuna işaret eden Vali Balkanlıoğlu, projenin Ordu'nun ve bölgenin kaderini değiştireceğini söyledi.
Vali Balkanlıoğlu, söz konusu yolun üç etap halinde yapıldığını anlatarak, şu bilgileri verdi:
"Bunun 88 kilometresi Ordu sınırları içinde yer alıyor. Yol üzerinde 28 tünel bulunmaktadır. Tüneller büyük oranda bitti. Artık viyadük ve bağlantı yolları devam ediyor. İnşallah birinci etabı bu senenin sonunda beton ve sıcak asfaltları da tamamlanarak bitmiş olacak. İkinci etabı önümüzdeki yıl, üçüncü etabı ise 2017 yılında tamamlanacak. Şu anda Ordu etabının yanı sıra diğer etaplar da hızla devam ediyor ancak diğer etapların mesafesi daha az ve zorlu değil. En zorlu ve uzun etap Ordu'daki 88 kilometrelik kısım oluyor."
Projenin çok daha önce bitirilmesinin hedeflendiğini ancak çok zorlu çalışmaların olduğunu kaydeden Vali Balkanlıoğlu, "Yolların çoğu tünellerle geçildiği için ekipler epeyce zorlanıyor. Günde 10-20 metre tüneller kazılsa da çıkan engeller ekiplerin işini hayli zorlaştırıyor. Her şeye rağmen çalışmalar duraksamadan sürüyor. İnşallah bu yıl sonunda ilk etap tamamlanacak ve trafiğe açılacak. Çalışmalar etap etap bittikçe burada ulaşım daha hızlı sağlanacak" ifadesini kullandı.
Zaman ve yakıt tasarrufu sağlanacak
Vali Balkanlıoğlu, Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun tam anlamıyla açılmasıyla vatandaşların zaman ve yakıt tasarrufu sağlayacağına işaret ederek, şunları söyledi:
"Şu anda ilk etaptaki 88 kilometreyi 3 saate yakın aşabiliyorsunuz ancak burası yapılıp açıldığında mesafe bir saate düşecek. Hatta biz 45-50 dakikaya kadar düşeceğini tahmin ediyoruz. Artık Ordulular için Sivas günübirlik gidilip gelinecek bir yer haline gelecek. Bu da aynı zamanda Orduluların Sivas'a gidip, Sivaslıların da Ordu'ya gelerek yatırım yapmalarını sağlayacak. Sivaslılar icabında Ordu'ya gelip balık yiyecek veya sahile denize kısa yoldan ulaşacaklar."
Balkanlıoğlu, yolun, ulaşımın, sanayinin, her şeyin artması anlamına geldiğini vurgulayarak, "Dolayısıyla ülke ekonomisi bundan kazançlı çıkacaktır. Aynı zamanda yakıt tasarrufu, araçlarda yol koşullarına bağlı hasarlardan sağlanacak tasarruflar da cabası olacak. Milyonlarca lira akaryakıt tasarrufu sağlanacak. Her şeyden önce can ve mal kaybı bu yollarla birlikte en aza inecek. Her açıdan faydalı bir yol" diye konuştu.
EN SON HABERLER
- 1 BDDK'dan temassız kartlar için yeni karar! Temmuz ayından itibaren değişiyor...
- 2 KOBİ'lere dev destek! Bakan Kacır açıkladı: Avrupa Dijital İnovasyon Merkezleri Türkiye'ye kuruluyor
- 3 Lila Kağıt ve Koton, Halka Arz Ediliyor
- 4 Madenciliğe 106 milyar lira kamu yatırımı yapılması hedefleniyor
- 5 AKARYAKIT FİYATLARI SON DAKİKA: Petrolde Blinken etkisi! 30 Nisan benzin ve mazot fiyatı ne kadar?
- 6 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Ülkedeki yabancı yatırımları Türk şirketleri olarak görüyoruz
- 7 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 8 Türkiye lider ülke oldu! Dünya Bankası'ndan övgü dolu sözler! 3 yıl içerisinde 18 milyar dolar...
- 9 SON DAKİKA: TCMB Başkanı Karahan'dan enflasyonla mücadelede kararlılık mesajı
- 10 Ticari balıkçılığın yeni yol haritası belirleniyor