Pazar 21.06.2015
Son Güncelleme: Pazar 21.06.2015

'E-yoklama' ile kayıt dışı azalacak

Maliye, her geçen gün karmaşıklaşan vergisel faaliyetlerin kayıt altına alınması için, bilgi teknolojilerini de devreye sokuyor

Mükelleflere ilişkin yoklama faaliyetlerinin etkinliğinin ve verimliliğinin artırılması için 1 Eylül'de Elektronik Yoklama Sistemi'ne geçilecek. Maliye Bakanlığı tarafından Resmi Gazete'de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile elektronik yoklamaya ilişkin usul ve esaslar belirlendi. Tebliğe göre, gittikçe karmaşıklaşan mükellef ve mükellefiyete ilişkin faaliyetlerin etkin ve hızlı şekilde kavranması ve kayıt altına alınması büyük önem arz ediyor.
1 EYLÜL'DE BAŞLIYOR

Bu çerçevede, 1 Eylül 2015'te Elektronik Yoklama Sistemi'ne başlanacak. Söz konusu sistem, yoklama faaliyetlerine ilişkin süreçlerin elektronik ortamda yürütülmesini, yoklama faaliyeti sonucunda kayıt altına alınan delil niteliğindeki verilerin Gelir İdaresi Başkanlığı ve ilgilisine elektronik ortamda iletilmesini sağlayacak. E-yoklama fişleri, yoklamaya yetkililer tarafından, mobil cihazlar aracılığıyla elektronik ortamda oluşturulacak. Nezdinde yoklama yapılan veya yetkilisi tarafından imzalanan e-yoklama fişi yoklamaya yetkililer tarafından elektronik ortamda onaylanarak imzalanma süreci tamamlanacak. Öte yandan Maliye Bakanlığı, 250 bin lira ve daha fazla vergi borcu olanları 15 Temmuz-14 Ağustos tarihlerinde ilan edecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.