Giriş Tarihi: 24.06.2015

30 milyon euroluk teknoloji fonu

Türkiye'nin ilk teknoloji transfer fonu kuruldu. 30 milyon euroluk fon, katma değeri yüksek, teknoloji tabanlı girişimlerin desteklenmesinde kullanılacak. Diffusion Capital Partners (DCP) adıyla kurulan fonun ana yatırımcısı ise Avrupa Yatırım Fonu. 6 ortaklı fonun 5 üyesi ise İTÜ ARI Teknokent, Teknopark İstanbul, Bilkent Üniversitesi Cyberpark, İstanbul Şehir Üniversitesi TTO ve Sabancı Üniversitesi oldu. AB Katılım Öncesi Mali Yardım Programı kapsamında kurulan fon, üniversite ve araştırma merkezlerindeki yatırım fırsatlarının ticarileşmesinde kullanılacak. Fonun yöneticilerinden Haluk Zontul, "Amacımız orta gelir tuzağıyla yapılan mücadeleye teknolojik olarak destek vermek. Bunu Almanya başardı. İhracatının yüzde 50'sini teknoloji temelli KOBİ'ler oluşturuyor" dedi. DCP Fonu'nun ana yatırımcısı olan Avrupa Yatırım Fonu (EIF) Proje Yöneticisi Özlem Çotuk, Avrupa Yatırım Bankası'nın ana hissedarı bulunduğu EIF'nin, risk finansmanı yoluyla teknolojik girişimler ve KOBİ'lere destek olduğunu ve bunun için girişim sermayesi fonlarını desteklediklerini anlattı. AB Katılım Öncesi Mali Yardım Programı (IPA) kapsamında Bölgesel Rekabet Edebilirlik Fonu'ndan Türkiye için toplam 50 milyon euroluk kaynak ayrıldığını anlatan Çotuk, "DCP ilk fon yöneticisi kuruluş oldu, ikinci bir fon kurulup yönetilmesi konusunda da süreç devam ediyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.