Çarşamba 24.06.2015 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 24.06.2015 15:22

"Pirinç tüketimi rekor seviyeye ulaşacak!"

Uluslararası Tahıl Konseyi, nüfus artışı nedeniyle pirinç tüketiminin yıldan yıla artarak rekor düzeye ulaşacağını, pirinç stoklarının da önemli ölçüde azalacağını belirtti.

Uluslararası Tahıl Konseyi (IGC), son raporunda, 2014- 2015 sezonunda 476 milyon ton düzeyinde gerçekleşeceğini öngördüğü dünya pirinç üretimini, Temmuz 2015 - Haziran 2016 döneminde, 6 milyon ton yükselterek 482 milyon tona çıkacağını açıkladı.
Konsey, küresel pirinç üretiminin söz konusu dönemde esas olarak yüksek ekimler nedeniyle ve önemli Asyalı üreticilerden beklenen yüksek üretimler ile ilgili olarak yeni bir yüksek değere çıkacağını belirtti.
PİRİNÇ TÜKETİMİ
IGC, bir önceki sezonda 484 milyon ton düzeyinde gerçekleşeceğini öngördüğü dünya pirinç tüketiminin ise 2015-2016 döneminde 489 milyon tona çıkacağını öngördü. Konsey, başta Asya'da olmak üzere nüfus artışının gıda talebini yükselttiğini, dünya pirinç tüketiminin yılda yüzde 1 artışla yeni rekora ulaşmasının beklendiğine dikkat çekti.
STOKLAR
IGC, geçen sezonda 103 milyon ton düzeyinde gerçekleşeceğini öngördüğü dünya dönem sonu pirinç stoklarının, bu sezon 97 milyon ton düzeyine düşmesini beklediğini bildirdi.
IGC, ABD , Hindistan, Pakistan, Tayland ve Vietnam'ın oluşturduğu başlıca ihracatçıların geçen sezonda 29 milyon ton olarak öngördüğü dönem sonu pirinç stoklarının, bu sezonun sonunda 21 milyon tona inmesini beklediğini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.