Cuma 26.06.2015

E-ticaret yüzde 35 büyüdü

Bilişim Sanayicileri Derneği'nin (TÜBİSAD) bu yıl ikincisini düzenlediği "Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü-2014" raporunun sonuçları açıklandı. ETİD proje ortaklığı, Deloitte Türkiye proje yönetimi ve ComScore proje veri ortaklığında hazırlanan rapora göre, e-ticaret sektörü yıllık yüzde 35'lik artışla 18.9 milyar lira büyüklüğe, e-ticaretin toplam perakende harcamaları içerisindeki payı ise yüzde 1.6 seviyesine ulaştı. e-ticaret büyük oranda mobil cihazlara kaydı.
ONLINE PAZAR YERİ BÜYÜYOR

BKM rakamlarına göre de internet üzerinden alışverişin yaklaşık yüzde 54'ü mobil ortamda gerçekleşti. Toplam pazarın 18.9 milyar liraya ulaştığı e-ticarette, kategori olarak bakıldığında tatil seyahat yıllık yüzde 35'lik büyüme ile 6.8 milyar, sadece online perakende yıllık yüzde 33'lük büyüme ile 6.5 milyar, çok kanallı perakende ise yıllık yüzde 47 büyüme ile 3.5 milyar liraya ulaştı. Online pazar yeri yıllık yüzde 62 büyüme ile 2.7 milyar, online bahis kategorisi yıllık yüzde 30 artış ile 2.1 milyar lira, online-özel alışveriş ise yıllık yüzde 10 büyüme ile 1.5 milyar liraya yükseldi.
Soldan sağa: Deloitte Türkiye Ortağı Tolga Yaveroğlu, TÜBİSAD Yönetim Kurulu Üyesi, Yeni Medya ve e-Ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş, TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. M. Kemal Cılız, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Y.Kurulu Başkanı Hakan Orhun

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.