Pazar 28.06.2015
Son Güncelleme: Pazar 28.06.2015

Kadın çalışan sayısını artırmalıyız

Koç Holding, Ülkem İçin Projesi'nin yeni temasını, 'Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Destekliyorum' olarak belirledi. Şirket, cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık oluşturmayı ve kadın çalışan oranını yükseltmeyi hedefliyor

Koç Holding, 2006'da başlattığı Ülkem İçin Projesi'nin 2015-2017 yılı temasını "Ülkem İçin Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Destekliyorum" olarak açıkladı. Proje kapsamında Koç Holding, Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV), Türkiye Aile Sağlığı ve Planlaması Vakfı (TAP Vakfı) ve Koç Üniversitesi Kadın Araştırmaları Merkezi (Koç-Kam) Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO) ile işbirliği yaptı. Şirket projeyle, toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık oluşturmayı, topluluk içinde kadın çalışanların oranını yükseltmeye yönelik uygulamaları hayata geçirmeyi, sosyal sorumluluk çalışmalarıyla projenin etkisini artırmayı ve bayiler aracılığıyla yerelde toplumsal cinsiyet eşitliği bilincini yerleştirecek faaliyetler yürütmeyi hedefliyor.
FARKINDALIK YARATACAK

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, holding çalışan, yönetici ve bayilerinin, projenin yeni döneminde de aktif görev alacağını söyledi. Koç, "Temenni ve iyi niyet dilinin ötesine geçip, kadın ve erkeğin eşit hak ve fırsatlara sahip olacağı bir Türkiye için daha kararlı ve çözüm odaklı adımlar atmak zorundayız. Eşitlikçi bir toplum için üzerimize düşeni yapmak üzere harekete geçtik" dedi. Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin nedenleri ve sonuçlarına dair toplumun tüm kesimlerinde farkındalık yaratmayı hedeflediklerini aktaran Koç, bütüncül bir yaklaşımla iş kültüründe ve sosyal hayatta eşitlikçi yaklaşımlar için çalışacaklarını ifade etti.

BM'NİN DE PLANLARI ARASINDA

Toplumsal cinsiyet eşitliği kavramının, toplum tarafından kadınlara ve erkeklere bazı sorumluluklar ve görevler yüklediğine dikkat çeken Mustafa V. Koç, "Toplumsal cinsiyet eşitliği için, erkeklerin de kadınların yanında, birlikte mücadele etmelerinin gerekliliği Birleşmiş Milletler'in planlarına girecek kadar önem kazandı. BM Kadın Birimi tarafından yürütülen ve bizim de Türkiye'deki yerel ortağı olduğumuz HeForShe kampanyası da dünyadaki erkekleri toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın hakları için değişimin savunucusu olmaya davet ediyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.