Pazartesi 29.06.2015 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 29.06.2015 11:14

Borsa güne düşüşle başladı

Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, haftaya önceki kapanışa göre yüzde 1,42 düşüşle 82.356,58 puandan başladı.

Borsa İstanbul'da pay piyasaları cuma günkü kapanışa göre 1.189,48 puan değer kaybetti. Açılışın ardından bankacılık endeksi yüzde 1,66, holding endeksi yüzde 1,25 düşüş kaydetti.
Geçen hafta boyunca 82.500 - 84.500 aralığında hareket eden endeks cuma gününü yüzde 0,32 yükselişle 83.546,06 puandan tamamlamıştı.
Küresel piyasalar, haftanın ilk işlem gününe Yunanistan endişeleriyle riskten kaçış eğilimi ile başladı. Kreditörlerle anlaşma görüşmeleri başarısızlıkla sonuçlanan Yunanistan, 5 Temmuz'da kurtarma paketini halk oyuna sunmak için referandum kararı aldı. Yaşanan bu gelişmelere ek olarak Yunanistan, bir dizi sermaye kontrolü uygulanmasına karar verdi. Buna göre hisse senedi piyasası kapatıldı ve bankaların en az 6 Temmuz'a kadar kapatıldığı açıklandı.


Analistler belirsizliğin daha da arttığı Yunanistan konusunda kritik hale gelen tarihin 5 Temmuz olduğunu belirterek, Yunan halkının referandumda vereceği kararın, ülkenin Avro Bölgesi'nde kalıp kalmayacağına ilişkin de önemli bir karar olacağını vurguluyor.
Küresel piyasalardaki olumsuz havayla birlikte BIST 100'ün de haftaya yüzde 1'in üzerinde düşüşle başladığını kaydeden analistler, 82.500 desteğinin altında kapanışlar olması halinde 81.500 - 80.000'e doğru düşüşler yaşanabileceğini tahmin ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.