Salı 30.06.2015 00:00
Son Güncelleme: Salı 30.06.2015 08:02

S&P Yunanistan'ın notunu yeniden düşürdü

S&P, Yunanistan'ın kredi notunu "CCC"den "CCC-"ye düşürdü, not görünümünü "negatif"te bıraktı.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Standard & Poor's (S&P) Yunanistan'ın kredi notunu "CCC"den "CCC-"ye düşürdü, not görünümünü "negatif"te bıraktı.
S&P'nin resmi sitesinden yapılan açıklamada, Yunanistan'ın "CCC" seviyesindeki kredi notunun, hükümetin halk oylamasına gitme kararının ardından "CCC-"ye çekildiği bildirildi.
Açıklamada, Yunanistan'ın Avro Bölgesi'nden çıkma olasılığının yüzde 50 civarında olduğu belirtilerek, şunlar ifade edildi:
"Yunanistan'ın resmi kreditörlerinin önerdiği kredi şartlarını referanduma götürme kararını, Çipras hükümetinin iç siyaseti, finansal ve ekonomik istikrarın, borç ödemelerinin ve Avro Bölgesi üyeliğinin önüne koyacağının ek göstergesi olarak değerlendiriyoruz.
Yunanistan'ın şartlarında beklenmeyen olumlu gelişmeler yaşanmaması halinde, ülkenin gelecek 6 ay içinde temerrüde düşmesi kaçınılmaz."
Ayrıca, Yunanistan'ın "negatif", halihazırda "çöp" seviyesinde olan kredi notunun, "tercihli temerrüt"e çekilebileceğine işaret edildi.
Yunanistan'ın bugün Uluslararası Para Fonu'na 1,6 milyar avro ödemesi gerekiyor ancak bazı kaynaklar, bu ödemenin gerçekleştirilemeyeceğini açıkladı.
Derecelendirme kuruluşu, ülkenin notunu 11 Haziran'da "CCC+"dan "CCC"ye indirmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.