Salı 30.06.2015 00:00

"Yunanistan'a ihracatımız 2014'ün altında kalacak"

İHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Tanrıverdi: "Yunanistan ekonomisinde kısa vadede bir toparlanmadan söz etmek çok mümkün görünmüyor. Bu nedenle yıl sonunda Yunanistan'a ihracatımızın 2014'ün altında kalacağını düşünüyorum" dedi.

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Yunanistan ekonomisinde kısa vadede bir toparlanmadan söz etmenin çok mümkün görünmediğini belirterek, "Bu nedenle yıl sonunda Yunanistan'a ihracatımızın 2014'ün altında kalacağını düşünüyorum" ifadelerini kullandı.
Sektör başkanları Yunanistan'daki ekonomik krizin Türkiye'ye yansımalarıyla ilgili yazılı bir açıklama yaptı.

Tanrıverdi, Yunanistan ekonomisinin geçirdiği sıkıntılı günleri Türk hazır giyim sektörü olarak yakından takip ettiklerini dile getirdi.
Rakamlara bakıldığında Türkiye'nin hazır giyim ihracatı açısından Yunanistan'ın yüzde 0,7'lik pay ile önemli bir yer tutmadığını aktaran Tanrıverdi, ancak ülkenin yaşadığı kriz nedeniyle kendi içinde ciddi kayıplardan söz edilebileceğini ifade etti.
Türkiye'nin Yunanistan'a ihracatının 2014 yılında 2013'e göre yüzde 9,1 artış ile 116 milyon dolara yükselerek 25. sıraya çıktığı bilgisini veren Tanrıverdi, şunları kaydetti:
"Yılın ilk 5 ayına baktığımızda ihracatımızda yüzde 19'luk bir kayıp gözlemliyoruz. Bu zaman diliminde 41,3 milyon dolarlık satış gerçekleştirdik. Haziran ayında bu seyrin daha da derinleştiğine inanıyorum. Yunanistan ekonomisinde kısa vadede bir toparlanmadan söz etmek çok mümkün görünmüyor. Bu nedenle yıl sonunda Yunanistan'a ihracatımızın 2014'ün altında kalacağını düşünüyorum."
"Son dakikada da olsa bir çözüm bulunacağına dair inancımı koruyorum"
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo ise ekonomik kriz yaşayan Yunanistan'da Türk markaların, az sayıdaki mağazalarının tamamını kapattığını belirtti.
Türkiye olarak buradan çok önemli dersler çıkarılması gerektiğine inandığını aktaran Kariyo, Türkiye'nin büyük bir üretim ülkesi olduğunu ve bu özelliğini hiçbir zaman yitirmemesi gerektiğini kaydederek, şunları ifade etti:
"Diğer yandan yetkinliklerimizi artırmak durumundayız. Yunanistan bugüne kadar turizm ve gemicilik alanında kendini geliştirdi. Ancak kriz zamanı bu iki alana sıkıştığında ülke ciddi sorunlarla karşı karşıya kaldı. Türkiye olarak hiçbir zaman bu tehlikeye kapı aralamamamız üretim ve yetkinliklerimizi çoğaltmamız gerekir."
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Şeref Fayat da Yunanistan'ın temerrüte düşmesinin Türk hazır giyim sektörü için çok büyük bir pazar olmadığından büyük sıkıntı oluşturmadığını bildirdi.
Bu sürecin Yunanistan'ın Avro Bölgesi'nden çıkması durumunda sorun olacağını anlatan Fayat, "Çünkü böylesi bir durumda avro dolar karşısında değer kaybeder. Bu da ana pazarımız Avrupa olduğu için bizi sıkıntıya sokar. Kanaatimce Avrupa böyle bir riski göze alamaz. Bu nedenle son dakikada da olsa bir çözüm yolunun bulunacağına dair inancımı koruyorum" ifadelerini kullandı.
Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin ise şunları kaydetti:

"Yunanistan'a ayakkabı ihracatımızı 2014'te bir önceki yıla oranla yüzde 50 artırarak 7 milyon dolardan 10,5 milyon dolara çıkarmıştık. Bu yılda yüzde 50 artış beklerken, ekonomik kriz nedeniyle yılın ilk 6 ayında bu oran geçen yıla göre yüzde 3,5 düştü. Ocak-haziran arasında Yunanistan'a ihracatımız 5,1 milyon dolar oldu. Ekonomik kriz yüzünden ödeme sıkıntıları baş gösterdi. Şu anda üreticilerimize vadeli alım teklifi yapıyorlar, ancak yüksek ödeme riski nedeniyle firmalarımız buna yanaşmıyor. Çünkü bankaların güvenilirliği yok. Ne zaman bu sorunlar aşılırsa o zaman Yunanistan'a gerçekleştirdiğimiz ihracat yeniden eski günlerine döner."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.