Çarşamba 01.07.2015
Son Güncelleme: Çarşamba 01.07.2015

Üretim yapan sanayici kaybetti!

Fortune 500 Listesi'nde üretim şirketlerinin satış ve kârı düşerken, hizmet ve inşaatta arttı. Esas faaliyet kârı azalan şirketlerin, diğer faaliyet gelirleri yüzde 49 arttı

Kur ve faiz kıskacındaki sanayi sektörü, üretimde her yıl kan kaybederken, diğer faaliyetlerinden kazanmaya çalışıyor. İSO 500 araştırmasının ortaya koyduğu, eses faaliyet kârının yarısını finansman giderine öderken, net kârının yarısını diğer faaliyetlerinden elde eden sanayi tablosu, 'Fortune 500'de de kendini gösterdi. CRIF ve Dun & Bradstreet (D&B) A.Ş. 'nin katkılarıyla hazırlanan, Türkiye'nin en büyük 500 şirketinin belirlendiği ve bu yıl sekizincisi düzenlenen 'Fortune 500 Türkiye' araştırmasının sonuçlarına göre, en büyük 500 şirketin esas faaliyet kârı yüzde 13.49 azalarak 38 milyar 442 milyon liraya indi. Buna karşılık bu şirketlerin diğer faaliyet gelirleri yüzde 49.4 artarak 20.5 milyar liraya ulaştı. Şirketlerin net kârı yüzde 2 gerileyerek 26.8 milyar lira oldu. Finansman giderleri de yüzde 4.5 artarak 27 milyar liraya ulaştı.
SATIŞ VE KÂRDA DÜŞÜŞ

CRIF Genel Müdürü Didem Taner, üretim sektöründe net kârın yüzde 15.03 düştüğünü belirterek, "Hizmette yüzde 38.90, inşaatta ise yüzde 17.60'lık artış var" dedi. Üretim şirketlerinin net satışları yüzde 7.6 artarken, bu oran ticarette yüzde 33.8, hizmette yüzde 21.7, inşaatta ise 32.17 oldu. Listede, Tüpraş, 39.7 milyar TL net satış ile ilk sırada yer aldı. BOTAŞ 37.5 milyar TL ikinci oldu. Listede en hızlı yükselen şirket 411'nci sıradan 144'e çıkan Nurol İnşaat oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.