Perşembe 02.07.2015

İhracatta düşüş haziranda yavaşladı

İhracatta mayısta yüzde 19 olan düşüş hızı, haziranda yüzde 6.4'e geriledi. AB'ye ihracattaki düşüş % 10.5'ten 5.5'e indi. Kilogram bazında ise % 8.4'lük artış yaşandı. İlk altı ayda parite etkisi 6.8 milyar $ oldu

İhracatta yılın ilk 5 ayında, aylık ortalama yüzde 13 olan düşüş hızı, haziranda yüzde 6.4'e geriledi. Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) Gebze Ticaret Odası'nda gerçekleştirilen basın toplantısında açıkladığı rakamlara göre, ihracat haziranda, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 6.4 gerileyerek 11.7 milyar dolara indi. Yılın ilk yarısında yüzde 8.1 düşüşle 73.2 milyar dolar olarak gerçekleşirken, 12 aylıkta ise 150.8 milyar dolar oldu.
KİLOGRAM DEĞERİ ARTTI

Haziranda dolar bazında yüzde 6.4 gerileyen ihracatın kilogram değeri yüzde 5.4 arttı. Avrupa Birliği'ne (AB) yapılan ihracatta mayısta yüzde 10.5 olan düşüş, haziranda yüzde 5.5'e indi. AB'ye ihracatta en çarpıcı gelişme ise, kilogram bazında yaşanan yüzde 8.4'lük artış oldu. AB'ye ihracat euro bazında yüzde 14.7 artış gösterdi. Birim fiyatlardaki gerileme ve parite etkisi haziranda da sürdü. Haziranda euro/ dolar paritesinin geçen yılın aynı ayına oranla yüzde 18 gerilemesinin aylık bazda ihracata 1.2 milyar dolar negatif etkisi oldu. İlk 6 aylık toplam parite etkisi ise 6.8 milyar dolara ulaştı. Parideki düşüşün bu yılın tamamında 12-13 milyar dolarlık kayba neden olması bekleniyor. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, "İhracatımızın yılın ikinci yarısında daha iyi performans göstermesini bekliyoruz" dedi. Yunanistan'ın, eurodan ayrılma ihtimalinin ihracat açısından önemli bir risk taşımadığına dikkat çeken Büyükekşi, "Yunanistan krizinin, dış ticaretimiz üzerindeki etkisinin sınırlı olmasını bekliyoruz. Ancak Yunanistan krizi yüksek borçluluk oranlarına sahip İtalya, Portekiz, İspanya gibi ülkelere de sıçrarsa, o zaman AB için büyük sıkıntılar yaşanabilir" diye konuştu. Haziranda en fazla ihracatı 1.98 milyar dolarla otomotiv yaptı. Onu hazır giyim ve kimyevi maddeler izledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.