Cuma 03.07.2015 00:00
Son Güncelleme: Cuma 03.07.2015 12:42

Araç satışları patladı!

Otomobil ve hafif ticari araç pazarı Haziran'da yüzde 43.21 artışla 86,158 adet, yılın ilk altı ayında ise yüzde 50.79 artarak, 432,550 adet olarak gerçekleşti.

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından yayımlanan bültene göre otomobil satışları, ilk altı ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 45.21 artarak 327,846 adete yükselirken, 2014 yılı aynı dönemde 225,773 adet olarak gerçekleşmişti.
HAFİF TİCARİ 104 BİNDE
Hafif ticari araç pazarı ise ilk altı ayda geçen yıla göre yüzde 71.4 artarak 104,704 adete ulaştı. ODD, otomotiv sektörü toplam pazarının bu yıl 900,000-950,000 aralığında gerçekleşmesini bekliyor.
EN ÇOK TERCİH EDİLEN SEDAN
Otomobil pazarı segmentinin yüzde 84,06'sını ocak-haziran döneminde vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine 171 bin 19 adet ile yüzde 52,16 pay alan C segmenti ulaştı. Kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen gövde tipi yine sedan otomobiller oldu. Sedanlar 161 bin 820 adet ile yüzde 49,36'lık paya ulaştı. Aynı dönemde hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre değerlendirildiğinde; en yüksek satış adetine yüzde 71,46 pay ve 74 bin 825 adet ile van, yüzde 12,28 pay ve 12 bin 855 adet ile kamyonet, yüzde 10,52 pay ve 11bin 10 adet ile minibüs, yüzde 5,74 pay ve 6 bin 14 adet ile de pick-up ulaştı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen ODD Genel Koordinatörü Hayri Erce, otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının 2015 yılının ocak-haziran döneminde 432 bin 550'e ulaşarak, geçen yılın aynı dönemine göre baz etkisiyle yüzde 50,79 artış gösterdiğini bildirdi. Yılın ikinci yarısında ABD merkez bankası'nın (Fed) ekonomideki iyileşmeye paralel olarak politika faiz artırma beklentisi ile Avrupa Merkez Bankası'nın (ECB) ekonomik toparlanmayı desteklemek amacıyla parasal genişlemeye devam etme kararının etkili olacağını aktaran Erce, diğer etki edecek unsurların ise jeopolitik gelişmeler, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) enflasyonla mücadele kararlılığı, cari işlemler açığındaki gelişim ile gerçekleştirilen genel seçim sonrasındaki sürecin olduğunu dile getirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.