Pazar 12.07.2015

Adım Adım iyiliğe 10 milyon TL bağış

Beyaz yakalıların iyilik hareketi olarak başlayan Adım Adım Platformu, 8 yılda toplum için yaklaşık 10 milyon liralık fayda sağladı. 3 binden fazla koşucu 46 bin kişinin hayatını değiştirdi

Türkiye, gönüllülük bilincinde gelişmiş ülkelerin oldukça gerisinde. Amerika'da her iki kişiden biri gönüllü iken bu oran, Türkiye'de sadece yüzde 4. Son yıllarda oluşan örnek hareketler ise "zararın neresinden dönersek kâr" dedirten cinsten. İyilik peşinde koşanların kurduğu Adım Adım Platformu da bunlardan biri. 2003'te 35 kişilik bir ekibin "koşarak bağış toplayalım" diye yola çıktığı oluşum, bugün 6 bin üyesiyle tam 8 sivil toplum kuruluşuna katkıda bulunuyor. Adım Adım Platformu'nun kurucularından Renay Onur, koşucu sayısının her yıl yüzde 30 arttığına dikkat çekerek, bir katılımcının mutlaka bir sonraki koşuda da yer almasıyla sayının 5 bin 100'e ulaştığını söylüyor.
2010'DA PATLAMA YAPTI

Haftada bir mesai gününü bu platforma ayırdığını söyleyen Onur, bugüne kadar ulaşılan ilginç istatistikleri bizimle paylaştı. Onur'un verdiği bilgiye göre iyilik peşinde koşmanın cazibesi, 2010'da Toplum Gönüllüleri'nin platforma katılmasıyla sıçrama yapmış. "Aynı yıl 3 STK'yla birden anlaştık. 2010'da yüzde 120 büyüdük. İlk olarak omurilik felçlileri için başladığımız iyilik koşusu şu anda AÇEV, AKUT, Buğda, Koruncuk, TEGV, TEMA, TOFD ve TOG için sürdürülüyor. 8 yılda tam 9.2 milyon liralık bağışı koşarak gerçekleştirildik" diyor.
ŞİRKETLER KOŞUYOR
Platformun büyümesinin arkasında şirket tarafından sahiplenilmesi de yatıyor. Sandoz'dan, Renault'ya Tüpraş'tan Vodafone'a 48'den fazla şirket çalışanlarıyla birlikte Adım Adım koşularına katılmış. Adım Adım'ın kurucularından Yrd. Doç. Itır Erhart, 2014'teki koşuya katılan bin 800 kişinin yarısının kurumsal takımlardan olduklarını söylüyor. Daha çok otomotiv ve finans şirketlerinin ilgi gösterdiğini belirten Erhart, "Bugüne kadar yaklaşık 100 bin kilometre koşuldu. Koşucular 65 bin kişiden bağış topladı. Bu paralarla 46 bin insana doğrudan dokunuldu" şeklinde konuşuyor.
HEDEF 50 MİLYON

Adım Adım ekibi 2016 baharına kadar 8 olan STK sayısını 16'ya çıkarmayı hedefliyor. 2020 hedefi ise yıllık 50 milyon liralık bağış toplanan, kolları koşu dışına da uzanan bir platform haline gelmek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.