Pazar 12.07.2015

Ayakkabıcılara ABD piyangosu

Yükseliş trendini sürdüren dolar, tekstilden sonra ayakkabı sektörünü de ABD'ye yönlendirdi. Ayakkabıcıların hedefi 10 milyon $'lık ihracat yapmak

Tekstilden sonra ayakkabı sektörü de yükseliş trendini sürdüren dolar kuru nedeniyle ABD'ye odaklandı. Ayakkabı ithalatının yüzde 87'sini Uzakdoğu geri kalanını ise Meksika ve diğer ülkelerden gerçekleştiren ABD'ye rekabetçi fiyat ve kaliteli ürün veren Türkiye, ülkedeki alıcıların dikkatini çekmeyi başardı. Bu ayın sonunda ABD'nin Ayakkabı Distribütörleri ve Perakendecileri kuruluşunun 28 yıl boyunca başkanlığını yapan yöneticisi Peter Mangione'yi ağırlamaya hazırlanan Türk üreticiler, aynı zamanda ABD'de ekonomi bakanlığına da danışmanlık yapan bu önemli isme fabrikalarını gezdirecek.
DANIŞMAN OLACAK

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin, "ABD'ye 3 milyon dolarlık ihracatımız var. Maalesef bu rakam 2005'ten beri aynı seviyede. Şimdi Peter Mangione ile bize danışmanlık yapması için bir anlaşma imzalayacağız. Böylece ABD pazarında önümüz daha da açılacak" dedi. Türk üreticilerin fiyatlarının ABD'ye ihracat yapan Meksika ile aynı düzeyde olduğunu aktaran Çetin, Türkler'in kalite bakımından ise bu ülkeden çok daha önde olduğunu belirtti.
ÇİNLİ DE GELİYOR
Çetin, Türkiye'nin ABD'ye yapacağı ihracatın Mangione'nin de kurduğu iş bağlantılarıyla bir yıl içinde 10 milyon dolara çıkmasını hedeflediklerini açıkladı. Ancak bugünlerde ayakkabı üreticilerini heyecanladıran bir gelişme daha yaşanıyor. Türk üreticileri önümüzdeki günlerde Çin'in en büyük ayakkabı ithalatçılarından Jadeport International Trading Limited şirketinin yöneticilerini de İstanbul'da ağırlayacak. Çetin, geçtiğimiz aylarda Çin'e gidip araştırma yaptıklarını ve pazarda üst gruba hitap eden ayakkabıların sadece İtalya'dan alındığını keşfettiklerini söyledi. "Çin'e lüks ayakkabı satacağız" diyen Çetin, bu pazarda da büyük potansiyel olduğunu kaydetti.
'TEK HEDEFİMİZ AVRUPA PAZARI DEĞİL'
Türkiye ayakkabı sektöründe ithalata getirilen ek vergiler sonuçlarını daha net göstermeye başladı. Geçen yılın ilk beş ayında 435 milyon doları bulan ayakkabı ithalatı, bu yılın aynı döneminde yüzde 17 gerileyerek 361 milyon dolara indi. Geçtiğimiz nisanda 78.8 milyon dolar olan ithalat, mayısta yüzde 52 gerileyerek 38.2 milyon dolara düştü. Ancak Avrupa ve Rusya başta olmak üzere küresel piyasalardaki belirsizlikler ihracatta yılın ilk yarısında bir gerilemeye neden oldu. Avrupa'nın artık tek hedef pazar olmaktan çıktığını belirten Çetin, "ABD ve Çin'e de odaklandık" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.