Cuma 17.07.2015

Modacılardan tasarım atağı

İran'ın imzaladığı nükleer anlaşma birçok sektörü harekete geçirdi. Hazır giyim ve tekstil alanında faaliyet gösteren şirketler de İran'a yapılan ihracatı artırmak için kolları sıvadı. 1 Ocak'ta yürürlüğe giren tercihli ticaret anlaşmasının etkisiyle ocak-mayıs döneminde İran'a yapılan hazır giyim ihracatında gerçekleşen yüzde 120'lik artışın, son gelişmeyle birlikte yüzde 150'ye çıkması bekleniyor.

3 GÜNLÜK TURA ÇIKACAĞIZ

İstanbul Hazırgiyim İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, İran'a çıkarma yapmaya hazırlandıklarını söyledi. Ekonomi Bakanlığı ile İHKİB işbirliğinde kurulan İstanbul Moda Akademisi'nin (İMA) İran'ın hazır giyim alanında çalışmalarını sürdüren bir kuruluşuyla bağlantıya geçtiğini belirten Tanrıverdi, "İran'a 3 günlük bir tura çıkıyoruz. Buradaki firmalara tasarım, marka yönetimi gibi alanlarda seminerler vereceğiz. Ancak bizim için asıl önemli olan hazır giyim ve tekstilde İran'ın üst düzey yetkilileriyle bir araya gelip yol haritası çizmek olacak" dedi.

TÜRKLER'E İLGİ BÜYÜK

Tanrıverdi ayrıca dünyanın birçok noktasında kurmayı planladıkları ticaret merkezlerinden birini de İran'a yapacaklarını açıkladı. İMA Direktörü Seda Lafçı, İran'a düzenlenecek tasarım turuyla ilgili şu bilgileri verdi: "İran'da perakende ve hazır giyim Türkiye'den oldukça geri seviyede. Bizden bu alanda kendilerine danışmanlık yapmamızı istiyorlar. İran'da Türk markalarına inanılmaz büyük bir ilgi var. Bu pazar hazır giyim için gelecek vaat ediyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.