Perşembe 23.07.2015
Son Güncelleme: Perşembe 23.07.2015

Sanayi şehirlerine 'noktayı' koyacak

Zincir marka hedefiyle yola çıkan Point Otel, Anadolu'da ilk imzayı Ankara'da attı. İzmir ve Konya'nın planlarında yer aldığını belirten Yönetim Kurulu Üyesi Özbek, "Sanayi şehirleri hedefimizde" dedi

İstanbul'da kendisine ait 4 oteli bulunan ve zincir otel markası olma hedefiyle iki yıl önce Point Hotel Management şirketini hayata geçiren Özbek Turizm Grubu, Anadolu'daki ilk imzayı başkente attı. Ankara'da 150 odalı, 5 yıldızlı bir oteli işletecek olan şirketin sıradaki hedefinde İzmir ve Konya bulunuyor. Point Hotel Management Yönetim Kurulu Üyesi Gökhan Özbek ile şirketin projelerini ve hedeflerini konuştuk.
İşletmecilik fikri nasıl doğdu?
1989'dan beri sektörde yer alıyor olmamız bizde ciddi bir tecrübe ve bilgi birikimi oluşturdu. Buradan hareketle iki yıl önce Point markasıyla işletmecilik yapma kararı aldık. Bu hedefle fizibilite çıkarmak için büyük bir Anadolu turuna çıktım. Konya'dan Antep'e, İzmir'den Edirne'ye hemen her ili gezdim. Birçok otel yatırımcısıyla görüştüm.
Rotanıza nereleri aldınız?
Sanayileşmiş şehirler bizim öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor. İş dünyasının Anadolu'da vazgeçilmez otellerinden olacağız.
İlk otel Ankara'da sanırım...
Evet, 5 ay önce sözleşme imzaladık. Çukurambar bölgesinde, 150 odalı, 5 yıldızlı bir otelin işletmesini Point Otel Ankara markasıyla biz yapacağız. Tesis 2016 Mayıs'ta açılacak. İzmir'de de görüşmelerimiz devam ediyor. 1-2 yıla İzmir Alsancak'ta yer almayı planlıyoruz.

AGRESİF BÜYÜMEYECEK

Başka hangi şehirler planlarınız dahilinde?
Genellikle otel zincirlerinden duyduğunuz "10 yılda 20 otel" vs gibi söylemleri tercih etmiyoruz. Agresif bir büyüme politikamız yok. Point otel markasının doğru noktalarda yer almasını hedefliyoruz. Ankara ve İzmir'in ardından Konya planlarımız dahilinde.
Türkiye'nin son 10 yıllık turizm haritasını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Turizm çok entegre bir sektör. Yapılan her yatırım, yollar, hastaneler, sosyal alanlar, AVM'ler, kültürel yatırımlar şehri entegre bir şekilde besliyor. Bunların hepsi birden yukarı çıkıyorsa turizm de yükseliyor. Son 10 yılda şehirlerimizde yaşam kalitesi yükseldi ve global şirketlerin Türkiye'ye karşı güveninin artması turizme artı olarak yansıdı. Bu ivmenin yükseleceğine inanıyorum.
YATIRIMCIYI YABANCIDAN DAHA İYİ ANLIYORUZ
Türkiye'de turizm sektörünün ciddi bir ivme yakaladığını aktaran Özbek, yerli yatırımcının yabancı zincirlerle çalışmasının artık zorunlu olmadığını belirtti. Yerli markaların uluslararası işletme standardına ulaştığını vurgulayan Özbek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bizim hem yatırımcı hem de işletmeci şapkamız olduğu için yatırımcıyı yabancı zincir markalara oranla daha iyi anlayabiliyoruz. Yaptığımız sözleşmelerde elimizi taşın altına koyuyoruz. Yatırımcılara, ayağı yere basan ve kâr marjı daha yüksek işletme modelleri sunabiliyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.