Cumartesi 25.07.2015

Telekomda faturalı abone 200 bin arttı

Türk Telekom, 2015'in ikinci çeyreğinde yüzde 7 büyüme yakaladı. Şirket abone sayısını da 200 bin kişi artırdı

Türk Telekom, 2015 yılı ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Konsolide gelir, mobil, genişbant ve kurumsal data gelirlerinin katkısıyla yıllık yüzde 7 büyüme gösterdi. Konsolide FAVÖK yıllık yüzde 5 artarken, mobil gelirler yıllık yüzde 15 büyüme oranı yakaladı. Toplam mobil abone sayısı 16.7 milyona ulaşırken faturalı abone sayısındaki 200 binlik artış, faturalı abone oranının yüzde 50'ye yükselmesini sağladı. Mobil data gelirleri yüzde 48 artarken, akıllı telefon penetrasyon oranı yüzde 62'ye yükseldi.
KâRLILIKTA % 37.4 MARJ

Türk Telekom CEO'su Rami Aslan 2015 yılı ikinci çeyrek sonuçları hakkında şöyle konuştu: "Yılın ikinci çeyreğinde de güçlü büyüme ve kârlılık elde etmiş olmamızdan memnuniyet duyuyorum. Piyasa ile daha önce paylaştığımız yıl sonu büyüme öngörümüze uygun olarak yüzde 6.2 konsolide gelir büyümesi elde ettik. FAVÖK marjı ile ölçülen güçlü kârlılık seviyemizi yüzde 37.4'lük konsolide marj ile koruduk. Büyüme beklentimiz ve iş alanlarımızı çeşitlendirme hedeflerimize paralel yatırımlar yapmaya devam ettik." Aslan, "Mobil, yüzde 15 büyüme oranı ile büyümeye; yüzde 45 FAVÖK artışı ile 2'nci çeyrekte yüzde 18 FAVÖK marjına ulaşarak devam etti" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.