Pazartesi 27.07.2015
Son Güncelleme: Pazartesi 27.07.2015

Yüksek kur eğitimde rotayı değiştirdi

IEFT Genel Koordinatörü Deniz Akar, kurdaki artış sonrası eğitimde rotanın Doğu Avrupa, Baltık ve Asya ülkelerine kaydığını söyledi

Döviz kurundaki artış eğitim için yurtdışına gidecek öğrencilerin tercihlerini değiştirdi. Türkiye Uluslararası Eğitim Fuarları (IEFT) Genel Koordinatörü Deniz Akar, döviz kurundaki artışla öğrenci ve ailelerin Doğu Avrupa, Baltık ve Asya ülkelerini tercih etmeye başladığını söyledi. Türk Lirası'nın yılbaşından bu yana dolar, euro ve sterlin karşısında ciddi değer kaybettiğine dikkati çeken Akar, "Yurtdışında okumak isteyen öğrenciler ve aileleri geleneksel ülkeler ABD, İngiltere, Kanada, Avustralya'nın dışında, alternatif ülke pazarları Polonya, Macaristan, Estonya, Litvanya ve Rusya gibi Doğu Avrupa ve Baltık ülkeleri ile Çin ve Güney Kore gibi Asya ülkelerine yöneliyor" diye konuştu. Akar, dünyadaki en iyi ilk beş yüz üniversite arasında Macaristan, Polonya, Rusya, Çin ve Güney Kore'den birçok üniversite olduğunu belirterek, "Uluslararası öğrenci pazarından daha çok pay almak isteyen ülkeler, rekabetçi fiyatları ile ABD, İngiltere, Kanada, Avustralya gibi ülkelerin yerini almaya çalışıyor" diye konuştu.

YILDA 1.5 MİLYAR $ HARCANIYOR
Türkiye'nin yurtdışına en fazla öğrenci gönderen ülkeler sıralamasında ilk 5'te yer aldığını vurgulayan Akar, her yıl 90 bine yakın öğrencinin yurtdışına eğitime gittiğini, bunun 35 bininin dil eğitimine giden öğrencilerden oluştuğunu söyledi. Yurtdışında öğrenim gören bir öğrencinin yıllık masrafının yaklaşık 20 bin dolar olduğunu belirten Akar, "Yurtdışında üniversite eğitimi için yaklaşık 600 milyon dolar harcama yapılıyor. Türk öğrenciler, yurtdışında eğitime yılda yaklaşık 1.5 milyar dolar harcıyor" dedi. Akar, yurtdışında okuyan öğrenci sayısının, 2020'de 8 milyona çıkmasının öngörüldüğünü, Türkiye'nin bu alana odaklanması gerektiğini kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.