Çarşamba 29.07.2015
Son Güncelleme: Çarşamba 29.07.2015

İhtiyacı gördü yurt işine girdi

Yurt sektöründe doğan boşluğu gören Avrupa Şirketler Grubu Başkanı Ediz Giray, Konforist yurtlarını kurdu. Giray, "Yurt yatırımı kendini 100 ayda amorti ediyor" dedi

Türkiye'de her geçen yıl artan öğrenci sayısı yurt ihtiyacını da beraberinde getiriyor. Bu alanda yatırımcılara yeni fırsatlar sunan yurt sektörü, kendini 100 ayda amorti ediyor. Avrupa Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ediz Giray, sektördeki boşluğu gördüklerini belirterek, "Konforist markasıyla iki yurt kurduk. İlk yılda yüzde 95 doluluğa ulaştık" dedi. Kendilerinin 2013'e kadar inşaat sektöründe faaliyet gösteren bir şirket olduğunu aktaran Giray, "Hem arz fazlalığı hem de faizlerin yükselişi konut sektöründe bir daralmaya neden oldu. Öte yandan Paralel Yapı'ya mesafeli olan muhafazakâr aileler çocukları için yurt bulmakta güçlük çekiyordu. Çocuklarının Paralel'in evleri ya da yurtlarında kalmasını istemiyordu. Hem konut sektöründeki daralma hem de bu alanda doğan ihtiyaçtan dolayı yurt sektörüne yöneldik" diye konuştu Konforist markasıyla 500 yatak kapasiteli iki yurt yaptıklarını vurgulayan Giray, bu markanın lüks segmentte kız ve erkek öğrencilere hitap ettiğini kaydetti. Giray, şunları anlattı: "Bilgi Üniversitesi'nden bize Haliç bölgesinde ciddi anlamda yurt ihtiyacı olduğu bilgisi geldi. Bölgede yurt yapma kararı aldıktan sonra nasıl bir yatırım olması gerektiği konusunda araştırma yaptık. Konforist Projesi çevresinde 8 vakıf üniversitesinde, 20 bine yakın kız öğrenci ve yüzde 20 yurt potansiyeli bulunuyor. Bu okullara çocuklarını gönderen aileler genellikle üst gelir grubundan. Biz de beklentileri doğrultusunda okula yakın bir lokasyonda, fitness, sauna, yüzme havuzu, açık büfe gibi bir otelde bulunabilecek her türlü konforu sağlayan yurdu Konforist markasıyla hayata geçirdik."
ANADOLU'YA YAYILACAĞIZ

Giray, uzun vadede orta gelir grubu için Eforist markasını hayata geçireceklerinin bilgisini verdi. 2020'ye kadar İstanbul Maltepe, Davutpaşa ve Sarıyer bölgelerinde 5 yurt hedefleri olduğunu aktaran Giray, toplamda 100 milyon TL'lik yatırım yapmayı planladıklarını ifade etti. Giray, "Ardından Eforist markasıyla Anadolu'ya açılmayı hedefliyoruz" dedi.
100 AYDA KENDİNİ AMORTİ EDİYOR

Yurt sektörünün yatırımcı için kârlı olduğu vurgusunu yapan Giray, "Konutta 200 ayda kirası amorti ediyorsa bu çok iyi bir yatırım olarak görülüyor. Yurt doğru lokasyonu tespit ettiğinizde 100 ayda kendini amorti eden bir yatırım" ifadelerini kullandı. Sektörde işletmeciliğin büyük öneme sahip olduğunu anlatan Giray, ilerleyen süreçte yurtların otelcilik sistemiyle işletileceğini belirterek, şunları anlattı: "Yani yurt sektöründe de tıpkı otellerde olduğu gibi işletme markaları çıkacak. Biz de uzun vadede doğru yatırımlar olduğu sürece işletmecilik de yapmayı planlıyor
80 BİN ÖĞRENCİ YURT İÇİN SIRADA BEKLİYOR
Türkiye'de 3 milyon yüksek öğretim öğrencisi bulunurken, devlet yurtlarında 307 bin, 62 bin 408'i üniversitenin yurtları ve özelde 220 bin öğrenci kalıyor.
2013-14 döneminde yüksek öğretimde yurt kapasitesi 589 bine ulaştı.
163 yeni yurt inşaatı devam ediyor. Ancak, YurtKur'a bağlı yurtlarda öğrencilerin yerleşebilecekleri 94 bin 708 yatak varken, başvuran öğrenci sayısı 368 bin 101. Sırada bekleyen 80 bin civarında da öğrenci bulunuyor.
Yurtların yüzde 74'ü kız ve erkek yurtları olarak ayrı düzenlenmişken, yüzde 26'sı karma yurt statüsünde.
YÖK'e göre bu yıl üniversitelerin birinci sınıflarına yerleşebilecek öğrencisi sayısı 810 bin civarında olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.