Çarşamba 29.07.2015

Türklerin Güney Afrika'daki cirosu 1 milyar doları aştı

Türkiye ile Güney Afrika arasında yeni bir dönem başlıyor. DEİK'in düzenlediği iş forumunda, "İki taraf da büyük potansiyel taşıyor. Yatırımlar artırılmalı" kararı alındı

BRICS üyesi Güney Afrika, Türkiye ile ticari ilişkilerini artırmak istiyor. Güney Afrika KOBİ'lerden sorumlu Sorumlu Bakan Yardımcısı Elizabeth Thabethe, "Ülkemizde 200'den fazla Türk şirketi var ve 1 milyar dolardan fazla ciroya sahipler. İki taraf da büyük potansiyel barındırıyor. Yatırımlar karşılıklı olarak artırılmalı" dedi. DEİK'in düzenlediği Türkiye- Güney Afrika İş Forumu'nda konuşan Ekonomi Bakan Yardımcısı Adnan Yıldırım da Afrika'daki Türk yatırımlarının 6.3 milyar dolara ve Türk müteahhitlik firmaları tarafından kıtanın tamamında üstlenilen projelerin değerinin 55 milyar dolara ulaştığını vurguladı.

REVİZYON GEREKLİ
İki ülke arasında imzalanan "Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunması Anlaşması"nın yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini belirten Yıldırım, mevcut potansiyel ve stratejik pozisyonlarına bakıldığında, iki ülke arasındaki ilişkilerin geliştirilmesi için sayısız fırsatların olduğunu hatırlattı. Güney Afrika Ankara Büyükelçisi Vika Mazwi Khumalo ise Güney Afrika'da Arçelik ve Anadolu Holding'in büyük yatırımcılar arasında olduğunu söyledi. Khumalo, iki ülke ekonomilerinin ortak platformlarda küçük ve orta ölçekli şirketler için bir araya gelmesi gerektiğini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.